جدیدترین مطالب

امام جمعه اهل سنت زرآباد در یادواره سردار شهید حبیب لک زایی عنوان کرد: حضور سردار لک‌زایی در بحران‌های طبیعی از جمله طوفان گونو در سال 86 در بخش زرآباد، کمک رسانی شهید به مردم، خاطره‌ای جاوید در ذهن مردم زرآباد به یادگار گذاشته است.

با حضور مسئولان شهرستان کنارک و مسئولان شهر زرآباد، یادواره سردار شهید «حبیب لک‌زایی» در جنوبی‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان با شکوه خاصی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زرآباد، نخستین سالگرد سردار شهید حبیب لک‌زایی امروز با حضور فرماندار، اعضای شورای اداری کنارک، مسئولان ادارات زرآباد، معتمدین، ریش‌سفیدان، سران طوایف و نخبگان در مسجد جامع روستای «جوزدر» در جنوبی‌ترین منطقه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

این یادواره به همت فرمانداری، بخشداری، شهرداری، شورای شهر و بخش و حوزه مقاومت بسیج منطقه برگزار شد.

فرماندار کنارک در این یادواره از شهید لک‌زایی به عنوان یکی از برجسته‌ترین افراد و مفاخر انقلابی در کنار شهدایی چون سردار میرحسینی و... نام برد.

سید عبدالحسین سجادی اظهار کرد: سردار شهید لک‌زایی فردی مطلع از شرایط استان و دلسوز استان و دلسوز شیعه و سنی و محب و عاشق ولایت و رهبری بود.

وی به نقش شهید لک‌زایی به عنوان یکی از خادمان قرآن و پیشرو در امر به معروف آن هم با زبان روز نام برد.

فرماندار کنارک گفت: برگزاری این مراسم و دیگر مراسم‌های این‌چنینی بسیار ارزشمند است و از برگزار کنندگان این یادواره تقدیر و تشکر می‌شود.

شهید لک‌زایی علاقمند به وحدت بین شیعه و سنی بود

رئیس تبلیغات اسلامی کنارک نیز در ادامه با اشاره به آیاتی از کلام الهی و احادیثی از ائمه اطهار، شهید لک‌زایی را مقتدر در راه اجرای فرامین دینی، مصمم در خدمت به مردم و پیرو ولایت و مصلح جامعه دانست.

حجت‌الاسلام حمیدرضا جامعی افزود: ریشه همه خدمات سردار شهید در عشق به مردم استان و علاقه وی به وحدت بین شیعه و سنی بود.

وی با اشاره به خدمات سردار لک‌زایی در دوران دفاع مقدس، خصوصیات و ویژگی‌های شهید را خصوصیات یک انسان خودساخته و دانشمند و الگویی برای نسل امروز عنوان کرد.

امام جمعه اهل سنت زرآباد نیز در این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان این یادواره گفت: آنچه که شهید لک‌زایی در ذهن‌ها و خاطره‌ها جاودانه می‌سازد، صداقت، تعامل سازنده، رشادت، شجاعت، وطن‌پرستی، ولایت‌مداری و عملکرد وحدت آفرین وی در استان بوده که سبب شده تا در دورترین منطقه استان و به همت برادران اهل سنت و اهل تشیع، مراسم یادواره‌ای برای این سردار رشید اسلام برگزار شود.

مولوی عبدالملک مهروزهی عنوان کرد: حضور سردار لک‌زایی در بحران‌های طبیعی از جمله طوفان گونو در سال 86 در بخش زرآباد، کمک رسانی شهید به مردم، خاطره‌ای جاوید در ذهن مردم زرآباد به یادگار گذاشته است.

بخشدار زرآباد هم در این یادواره به فرایضی از زندگینامه شهید لک‌زایی و زحمات و تلاش‌های نامبرده، فعالیت‌ها و پیگیری‌ها، ارتباط حسنه و عاطفی شهید به عنوان بسیجی و جهادگر با مردم منطقه بلوچستان اشاره کرد.

مجتبی شجاعی اظهار کرد: شهید لک‌زایی نقش مهمی در تحکیم اندیشه‌های وحدت آفرین و یکپارچگی بین اهل سنت و اهل تشیع و فارس و بلوچ داشت.

وی از سردار لک‌زایی به عنوان یکی از عوامل مودت آفرین و صلح آفرین در استان یاد کرد و افزود: نقش سردار شهید در عمران و آبادانی منطقه و نیز کمک رسانی به مناطق محروم و دلجویی و کمک به مستضعفین و برقراری صلح‌های فراوان بین اقوام مختلف و عشق وافر شهید به ولایت و رهبری که ناشی از ایمان حقیقی وی بود بر هیچ کس پوشیده نیست.

بخشدار زرآباد گفت: یادآوری خدمات این سردار بی‌ادعا، می‌تواند کلاس درسی برای مدیران باشد.

در پایان مراسم، توسط علی نوری دلاور، شاعر فرهنگی منطقه شعری راجع به شهید لک‌زایی با عنوان «حبیب دل‌ها» برای حضار قرائت شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید