جدیدترین مطالب

پایان نامه کارشناسی ارشد شهید لک‌زایی با عنوان بسیج و امنیت ملی منتشر می‌شود
خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش حبیب دل‌ها از انتشار مجموعه پایان نامه کارشناسی ارشد شهید لک‌زایی با عنوان بسیج و امنیت ملی خبر داد و گفت: این مجموعه در حال آماده شدن است و در آبان ماه منتشر و در هفته بسیج در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شریف لک‌زایی دبیر همایش حبیب دل‌ها ظهر امروز در همایش حبیت دل‌ها(یادواره گرامی‌داشت سردار پاسدار شهید حبیب لک‌زایی) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: این همایش با همکاری بیش از 30 نهاد برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که چهار دفتر حبیب دل‌ها در 1300 صفحه منتشر شده است، ابراز کرد: این کتاب‌ها با همکاری و مساعدت مؤسسه فرهنگی هنری ابناءالرسول منتشر شده است.
لک‌زایی ادامه داد: کتاب حبیب از زبان حبیب مجموعه گفت‌وگوهای سردار حبیب لک‌زایی و زندگینامه خودنوشت آن شهید بزرگوار است.
دبیر همایش حبیب دل‌ها افزود: افزون بر رونمایی از کتاب جبیب دل‌ها مجموعه سرودهای شاعران آیینی و اهل بیت(ع) که در وصف شهید لک‌زایی سروده شده است نیز رونمایی خواهد شد.
رییس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری عرشیان کویر تاسوکی با بیان این‌که مجموعه مقالات این همایش منتشر و در همایش سیستان و بلوچستان رونمایی می‌شود، افزود: این مقالات که به همایش ارسال شده در سیصد صفحه مشتمل بر مقالات برتر همایش است که منتشر خواهد شد.
لک‌زایی از انتشار مجموعه پایان نامه کارشناسی ارشد شهید لک‌زایی با عنوان بسیج و امنیت ملی خبر داد و گفت: این مجموعه در حال آماده شدن است و در آبان ماه منتشر و  در هفته بسیج در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
وی با بیان این‌که جلد پنجم حبیب دل‌ها در حال آماده سازی و چاپ است، گفت: از همه کسانی که در ترویج فرهنگ و ارش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم.

عمر شهید لک‌زایی صرف دفاع از حریم ولایت شد
خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی یکی از بارزترین صفات شهید لک‌زایی را اخلاص وی دانست و گفت: شهید لک‌زایی تمام وقت خود را برای دفاع از حریم ولایت صرف کرد و در این راه از تمام حقوق خود به طور کامل گذشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید باقر حسینی نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش حبیت دل‌ها(یادواره گرامی‌داشت سردار پاسدار شهید حبیب لک‌زایی) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: تلاش و مجهادت در راه خدا انسان را به مقام محسنین می‌رساند.
وی یکی از بارزترین صفات شهید لک‌زایی را اخلاص دانست و ابراز کرد: شهید لک‌زایی به خاطر اخلاص محبوب و مورد اعتماد رزمندگان و بسیجیان دوران جنگ تحمیلی بود.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تأثیرگذار شهید لک‌زایی در دفاع مقدس، اظهار کرد: شهید لک‌زایی در ترغیب و تشویق جوانان در راه دفاع از انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشت.
حسینی تواضع، ساده زیستی و فروتنی شهید لک زایی را از دیگر صفات وی دانست و افزود: آن شهید بزرگوار در حالی که دارای جایگاه والایی بود اما زندگی او هیچ تغییری نسبت به گذشته‌اش نداشت.
وی گفت: تمام وقت شهید صرف دفاع و حمایت از نظام اسلامی شد و با زمان شناسی خود همیشه در خدمت نظام اسلامی بود.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های علمی شهید لک‌زایی، خاطرنشان کرد: آن شهید بزرگوار اگر وارد مسائل سیاسی نمی‌شد قطعا در جهان علمی جزء برجسته ترین افراد می شد.
حسینی با بیان این‌که شهید لک‌زایی جهادگری پرشور بود، گفت:‌ آن شهید بزرگوار در هر عرصه‌ای که احساس نیاز می‌کرد ورود پیدا کرده و خدمت رسانی می‌کرد.
وی ادامه داد: شهید لک‌زایی تمام وقت خود را برای دفاع از حریم ولایت صرف کرد و در این راه از تمام حقوق خود به طور کامل گذشت.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هدف همه شهدا حمایت از ولایت بود، ابراز کرد: در وصیت نامه همه شهدا تبعیت از ولایت مشاهده می‌شود و ما باید تداوم بخش راه و سیره آنها باشیم.

جلسات یادوراه شهدا با رویکرد علمی برگزار شود / شهدا فرهنگ ما هستند
خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مطالعاتی فتوح با تأکید بر این‌که ذکر و یاد شهیدان نباید محدود به مجالس غیر علمی باشد، گفت: مقام شهدا حکمت یعنی بالاترین درجه علم است و مناسب است که جلسات یادواره شهدا با رویکرد علمی و در مراکز علمی حوزه‌ و دانشگاه‌ برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد رهدار رییس مرکز مطالعاتی فتوح، ظهر امروز در همایش حبیت دل‌ها«یادواره گرامی‌داشت سردار پاسدار شهید حبیب لک‌زایی» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان این‌که همه شهیدان ما حبیب و محبوب دل‌ها هستند، گفت: ایران اسلامی هزاران شهید به تاریخ بشریت اهدا کرده است و چون حبیب فراوان داریم ملتی محبوب هستیم.

وی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) مبنی بر این‌که بر روی هر زمینی که خون شهید ریخته شود، آن ملت آگاه می‌شوند، خاطرنشان کرد: در سفری که به یکی از کشورهای خارجی داشتم با فردی یهودی همسفر بودم که مخالف ایران بود اما به ملت ایران را به خاطر مقاومت و غلبه بر فشارهای خارجی قابل احترام می‌دانست.

رییس مرکز مطالعاتی فتوح با اشاره به این‌که شهیدان ما نسبت به شهدای دیگر کشورها امتیاز و برتری دارند، اظهار کرد: بنده میهمان یکی از فرماندهان لبنان بودم و تصورم این بود که آنها نیز از لحاظ زندگی و ساده زیستی همچون فرماندهان ما باشند، حزب الله عزیر، خط مقدم و خاکریز ما است اما وقتی وارد خانه آن فرمانده شدم مشاهده کردم در مقایسه با شهیدان و فرماندهان ما عقب‌تر هستند.

حجت‌الاسلام رهدار با تأکید بر این که شهدای ما نخست جنگیدند و در حاشه آن زندگی کردند، افزود: شهدای ما جز جنگ کار دیگری نداشتند اما کسانی هستند که در کنار زندگی به جنگ هم می‌پردازند.

وی با بیان این که فرماندهان حزب‌الله عنوان می کنند ما بدون ایران هم می‌توانیم بجنگیم، ابراز کرد: چیزی که حزب‌الله را مقاوم در برابر دشمنان کرده حمایت ایران نیست بلکه آنها معتقدند اخلاص بچه‌های سپاه دهه شصت رمز مقاومت و پبروزی آنها است.

رییس مرکز مطالعاتی فتوح با اشاره به روایات، شهادت را بالاترین درجه علم ذکر کرد و ابراز داشت: شهدا قبل از این‌که شهید شوند به مقام حکمت رسیدند.

حجت‌الاسلام رهدار با تأکید بر این‌که ذکر و یاد شهیدان نباید محدود به مجالس غیر علمی باشد، گفت: مقام شهدا حکمت یعنی بالاترین درجه علم است و مناسب است که جلسات یادواره شهدا با رویکرد علمی و در مراکز علمی حوزه‌ و دانشگاه‌ برگزار شود.

وی ادامه داد: چیزی که در جلسات بزرگداشت شهدا کمتر مشاهده می‌شود این است که از مجموعه خاطرات شهدا نظریه مقاومت و نظریه هویت کمتر بیرون می آید.

رییس مرکز مطالعاتی فتوح ابراز کرد: کشورهایی هستند که در راه هویت بخشی به جوانان خود به دنبال کسانی هستند که ارزش الگو شدن را داشته باشند اما کمتر کسی را پیدا می‌کنند اما در کشور ما فراوان هستند افرادی که می‌توان آنها را به نسل جوان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام رهدار با بیان این‌که نباید در یادواره‌ها از شهدای ما به عنوان تاریخ یاد کرد، اظهار داشت: شهیدان فرهنگ ما هستند، تاریخ پشت سر ما و فرهنک پیش روی ما است، از تاریخ رد شدیم اما فرهنگ سریان دارد و فرهنگ، میراث شهیدان است.

وی در پایان راه اندازی راهیان نور استان سیستان و بلوچستان را خواستار شد و گفت: همه استان‌ها شهید داده و قابل احترام هستند اما سیستان و بلوچستان یک وضعیت مضاعفی دارد و اگر روزی راهیان نور شهدای سیستان و بلوچستان راه اندازی شود تیری است که چندین هدف مبارک را دنبال می‌کند.
 

اخبار مرتبط با همایش:

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 1. جلسه شورای سیاستگذاری همایش "حبیب دلها" برگزار شد

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 2. فراخوان همایش + پوستر و امکان دانلود با حجم بالا

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 3. نشست اول "نخستین همایش حبیب دلها" در قم برگزار می‌شود

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 4. با همکاری ابنا/ اولین نشست "نخستین همایش حبیب دلها" برگزار شد

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 5. نشست قم؛ سخنان «حجت الاسلام دکتر ثنایی»

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 6. نشست قم؛ سخنان «دکتر شریف لک زایی»

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 11. نشست قم؛ سخنان «دکتر سید باقر حسینی»

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 12. نشست قم؛ سخنان «دکتر حبیب الله دهمرده»

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 13. نشست قم؛ سخنان «سردار جواد ملکی»

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 14. نشست قم؛ سخنان «حجت الاسلام احمد رهدار»

  

عکس و گزارش تصویری مرتبط با همایش:

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 7. گزارش تصویری از نخستین همایش حبیب دلها؛ نشست قم ـ 1

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 8. گزارش تصویری از نخستین همایش حبیب دلها؛ نشست قم ـ 2

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 9. گزارش تصویری از رونمایی کتاب "حبیب از زبان حبیب"

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 10. گزارش تصویری از نخستین همایش حبیب دلها؛ حاشیه های نشست قم ـ 1

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 15. گزارش تصویری از نخستین همایش حبیب دلها؛ نشست قم ـ 3

ـ اخبار همایش حبیب دل ها/ 16. گزارش تصویری از نخستین همایش حبیب دلها؛ حاشیه های نشست قم ـ 2

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید