جدیدترین مطالب

رئیس سازمان اوقات و امور خیریه کشور گفت: شهید لک زایی با تقدیم فرزند و داماد خود در راه اسلام اسطوره صبر و استفامت بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نیمروز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید لک زایی در شهرستان نیمروز، اظهار داشت: شهید لک زایی در زمان شهادت پسر و دامادشان با صبر و استقامت عمل کرد و مثل کوه باثبات و محکم بود و بعد از آن نیز هیچ‌گاه به دنبال پست و مقام نبود.

وی ادامه داد: بالاترین و بهترین مرگ شهادت در راه خداوند است و این نوع مرگ دربردارنده تمام خوبی‌ها است.

رئیس سازمان اوقات و امور خیریه کشور با اشاره به احادیث و روایاتی از امام معصوم(ع) در زمینه شهادت، خاطرنشان کرد: در مرگ شهادت جای تسلیت نیست؛ بلکه این مقام، مقام بشارت و تبریک است.

محمدی تصریح کرد: شهدا اولیای الهی و ولی خداوند هستند و اعمال و یاد و نامشان فراموش نخواهد شد.

وی عنوان کرد: شهیدان به وظیفه خود عمل کرده‌اند و امروز وظیفه ما است تا راه آنها را ادامه دهیم.

رئیس سازمان اوقات و امور خیریه کشور، برگزاری یادواره‌ها و همایش‌ها را در پاسداشت مقام شهدا بسیار مطلوب دانست و یادآور شد: امروز وظیفه ما این است که علاوه بر برگزاری یادواره، همایش و بزرگداشت یاد شهدا، بدانیم که شهیدان برای خدا، قرآن اسلام و اهل بیت(ع) به شهادت رسیده‌اند.

محمدی اذعان داشت: مشکلات سبب نشود که ما هدف شهیدان که اسلام، قرآن و اهل بیت بود را فراموش کنیم و بدانیم شهیدان در راه دفاع از اسلام هرگز خسته نشده‌اند و تا آخر مقاومت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی نشان داده وفادار به اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) است، بیان داشت: در وصیت‌نامه شهدا آمده است که از راه امامت، ولایت و مقام معظم رهبری جدا نشوید و سخنان و تدابیر رهبری را خوب درک و به آنها به موقع پاسخ دهید.

رئیس سازمان اوقات و امور خیریه کشور متذکر شد: قرآن و اهل بیت (ع) باعث عزت و عظمت و راه نجات و موفقیت ما مسلمانان است.

این مسئول با تأکید بر اینکه یکی از سفارشات قرآن، حفظ اتحاد، وحدت و برادری بین مسلمانان است، گفت: هدف دشمن ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است و باید هوشیار باشیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن شیعه و سنی است و حواسمان باشد که وحدت و برادری بین خود را حفظ کنیم تا دشمن همچنان در رسیدن به اهداف خود ناکام بماند.

رئیس سازمان اوقات و امور خیریه کشور افزود: باید یاد شهیدان را همیشه به یاد داشته باشیم و ابعاد شخصیتی آنها را برای نسل جوان جامعه تبیین کنیم.

محمدی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید شوشتری نیز گفت: شهید شوشتری همیشه یاد دوران و دفاع مقدس را زنده نگه می‌داشتند و هنگامی که به سیستان و بلوچستان آمدند گفتند امیدوارم خدا شهادت در این منطقه را نصیبم کند که به آرزوی خود رسید.

وی گفت: کاری که شهید شوشتری و دیگر شهیدان ایران اسلامی انجام داده‌اند هیچ گاه به فراموشی سپرده نمی‌شود.

به گزارش فارس؛ مداحی و اجرای سرود از برنامه‌های جنبی یادواره شهید لک زایی و شهدای شهرستان نیمروز در گلزار شهدای محمد رسول الله شهرستان نیمروز بود.

امشب نیز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد مرحوم شریفی شهرستان زابل مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهید لک زایی برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید