جدیدترین مطالب

پیش از ظهر روز دوشنبه مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهدای وحدت و نخستین سالگرد سردار شهید لک زایی با حضور فرمانده دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه جامع امام حسین (ع)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و برادر سردار شهید لک زایی و جمعی از مسئولان استانی، معتمدان، ریش سفیدان و مردم در مصلای فاطمه الزهرا (س) ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی در این مراسم معاون استاندار و فرماندار فرمانداری ویژه ایرانشهر در سخنانی با خیر مقدم به حضار درباره مقام شهید و شهادت و فضیلت شهید و شهادت سخنانی ایراد کرد. وی همچنین به تجلیل از سردار لک زایی یاد شهدای وحدت و شهدای شهرستان ایرانشهر را گرامی داشت.

در ادامه این مراسم سردار فرزندی در سخنانی به بیان ویژگی شهدا پرداخت و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرت جدیدی به نام قدرت مردمی دست یافت که امروز موقعیت های نظام جمهوری اسلامی به دلیل اقداماتی است که شهدا و سرداران شهید به ویژه شهید لک زایی در این زمینه نقش اساسی ایفا کردند.

فرمانده دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه جامع امام حسین (ع)  در ادامه به بیان ویژگی های سردار شهید لک زایی پرداخت و بر اصالت خانوادگی، تلاش همه جانبه مبتنی بر باور و اعتقاد، آگاهی های مبنایی، ابتنای رفتار سیاسی – اجتماعی بر معنویت، جامعیت و نگاه جامع به مسائل و تک بعدی نگاه نکردن به مسائل و بهره گیری مناسب از ظرفیت ها از سوی شهید لک زایی تأکید کرد.

وی با یادآوری این که ما امروزه نسبت به شهدا وظیفه داریم گفت: امروزه باید گستره انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهیم و به ویژه باید مرزبانی اعتقادی انقلاب در عرصه های منطقه ای مورد توجه قرار گیرد. در این زمینه باید به دو نگاه متعادل به اسلام و نگاه متحجرانه به اسلام یاد و بر نگاه متعادل از اسلام تأکید کرد.

وی یادآور شد امروزه شهدا از ما می خواهند آثار شهادت را که در جای جای کشور پراکنده شده است گسترش یابد و فرهنگ آنان به آیندگان منتقل شود. تعهد، مسؤولیت شناسی و ترجیح ارزش ها بر منافع شخصی و گروهی و صبر  و استقامت در مشکلاتی که پیش روی ما است و نیز اطاعت از اولیای اطهار و ولی خدا در شمار وظایف ما است.

دکتر فرزندی در ادامه با اشاره به دو گفتمان موجود اسلامی به سه خطر جریان تکفیری ها اشاره کرد و گفت: تکفیری ها سه خطر ایجاد می کنند که عبارتند از: خطر برای مسلمانان، بدنام کردن چهره اسلام در عرصه جهانی و ناامنی برای جهان بشری.
فرمانده دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پایان بر ضرورت استمرار امنیت وحدت و مدیریت مردمی همراه با تکلیف گرایی و مقاومت و کلان نگری تأکید کرد.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و برادر سردار شهید لک زایی با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم به ویژه سپاه پاسداران، فرمانداری، دانشگاه ولایت و دیگر دستگاه ها و نهادهای همکار به ایراد سخن پرداخت.

دکتر لک زایی در سخنانش با تجلیل و گرامی داشت یاد و نام شهدای وحدت به ذکر خاطرات شهید لک زایی از سرداران شهید شوشتری و محمد زاده پرداخت و گفت: شهید می فرمود قرار بود در آن روز من به همراه سردار شوشتری به پیشین بروم که سردار محمد زاده کار دیگری را به بنده محول کرد و خودش همراه سردار شوشتری به برنامه پیشین رفت. شهید لک زایی همیشه افسوس می خورد که در این روز از فیض شهادت محروم شده است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در ادامه با محکومیت حادثه پیشین و تأکید بر وحدت و همبستگی گفت: این حادثه نشان داد کسانی که این حادثه را به وجود آوردند نه شیعه هستند و نه سنی. دشمنان تلاش مي كنند به بهانه هاي مختلف ميان مسلمانان اختلاف بيندازند اما هوشياري و در صحنه بودن مردم توطئه هاي دشمنان عليه جمهوري اسلامي را خنثي كرده است.

بنابر این گزارش قرائت اشعاري توسط عبدالقادر آبسالان شاعر ايرانشهري و اهدا لوح به خانواده سرداران شهيد لك زايي و مرادي از ديگر برنامه هاي اين آيين بود.

گفتنی است شهيد ولي فتح مرادي فرمانده سابق سپاه ايرانشهر در آبان سال ۸۸ در حادثه تروريستي پيشين به همراه شهيدان شوشتري و محمدزاده و شماري از مردم شيعه و سني توسط مزدوران استكبار به شهادت رسيد.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید