جدیدترین مطالب

چهارمین سالگرد شهادت شهدای وحدت و نخستین سالگرد سردار شهید لک زایی در مسجدجامع الزهرا (س) شهرستان نیکشهر برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی، یادواره شهدای وحدت و سالگرد سردار شهید لک زایی با حضور خانواده معظم شهدای، حجت الاسلام لک زایی معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و برادر شهید سردار لک زایی و شماری از مسوولان اجرایی، روحانیون، معتمدان، ریش سفیدان و قشرهای مختلف مردم در شهرستان نیکشهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزی، امام جمعه نیک شهر، در سخنانی به بیان ویژگی های سردار شهید لک زایی پرداخت.

همچنین در ادامه مولوی الیاس قاضی، امام جمعه دهستان محترم آباد، در سخنانی به بازگویی خاطرات خود از سردار شهید لک زایی پرداخت. وی با بیان این که شهید لک زایی انسانی مهربان و متواضع بود یادآوری کرد که این تواضع در مسافرت های مختلفی که با سردار شهید لک زایی داشته است نمود داشته است. ملوی قاضی یادآور شد که در همایش مهدویت وی از سوی سردار شهید لک زایی دعوت به سخنرانی درباره مهدویت شده است که این دعوت اجابت شده است.

مولوی قاضی همچنین اظهار داشت: شهید حبیب لک زایی خود را مطیع رهبری می دانست و در تمام کارها از ایشان الگو پذیری داشت به همین خاطر حبیب دلها شد.

وی افزود: شهید لک زایی فردی خستگی ناپذیر بود و با تمام وجود برای نظام جمهوری اسلامی کار می کرد و ادعایی نداشت و بنده شهادت می دهم که وی جان عزیز خودش را برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی که آن را موهبت الهی می دانست هدیه می کرد.

امام جمعه دهستان محترم آباد بیان کرد: شهید لک زایی در اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، نه تنها حبیب دلها بلکه حبیب جان‎ها شد.

سخنران بعدی این مراسم سردار دکتر عباسعلی فرزندی، فرمانده دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام بود که بر رویکردهای سه گانه به شهید و شهادت اشاره و بیان کرد: سه رویکرد درباره زندگی شهدا می توان داشت: رویکرد توصیفی؛ رویکرد بیان ثمرات و پیامدها؛ و رویکرد وظیفه محور و هدف محور.
سردار فرزندی در ادامه به ضرورت شناخت جبهه ای که بر اثر انقلاب اسلامی ایجاد شده و حرکت و امیدی در دل ملت ها ایجاد کرده است اشاره و یادآور شد این جبهه که با عنوان انقلاب اسلامی متمایز است در لبنان و فلسطین تأثیر خودش را بر جوامع عربی و اسلامی برجای گذاشته است. وی تأکید کرد این جبهه ثمره مجاهده و تلاش شهیدان است.

فرمانده دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام حسین علیه السلام تأکید کرد: در مقابل این جبهه اکنون جبهه ای شکل گرفته که علیه ملت ایران و اسلام و عرصه جهانی است و دارای سه ضلع است: یک ضلع آن جبهه دولت های استکباری است؛ ضلع دوم دولت های غیر مردمی است؛ و ضلع سوم جریان های فرصت طلبی است که درون جوامع اسلامی شکل گرفته و بدون معیار و مقدمات اسلامی با نگاه های متحجرمآبانه روش غلط خودشان را با زور دنبال می کنند که حاصل آن خشونت است.

دکتر فرزندی با تأکید بر این که امروز شهدا از ما می خواهند که این جبهه را بشناسیم خاطر نشان کرد که امروز حمایت از دولت سوریه به خاطر حفظ حلقه مقاومت است که می توان گفت خواست شهدا است.

وی اظهار داشت: شهید لک زایی تا زمان حیات، خودشان را وقف نظام و انقلاب کرده و بعد از جنگ و جبهه نیز در سیستان و بلوچستان منشأ خدمات بودند.

عباسعلی فرزندی امنیت، آرامش و استقلال میهن اسلامی را مرهون خون پاک شهدای والامقام و رشادت های ایثارگران عزیز عنوان کرد و گفت: تمامی ما وظیفه داریم به پاس قدرشناسی این نعمات و از خودگذشتگی های شهدا و ایثارگران که به برکت خون این عزیزان امروز در جهان دارای عزت و سربلندی هستیم، راهشان را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: شهید شوشتری نمونه تک و ممتاز از یک انسان ولایتمدار، دلیر، شجاع و رشید بود که در مقابل مشکلات بویژه دسیسه های دشمنان در ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب این استان ایستادگی و استقامت می کرد.

وی افزود: سردار شهید شوشتری با برگزاری نشست های مختلف ضمن تقویت وحدت میان سران اقوام و طوایف، برای خدمت رسانی به مردم محروم از جمله راه اندازی بیمارستان های صحرایی از هیچ کمکی دریغ نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و برادر سردار شهید حبیب لک زایی نیز در سخنانی با تقدیر و تشکر از زمینه گستران یادواره سردار شهید لک زایی و شهدای وحدت به ارائه برخی از ویژگی های سردار شهید پرداخت.

وی بیان کرد: محبت و عاطفی بودن و دوست داشتن دیگران، انجام صله رحم و عمل به قول و عهد از جمله ویژگی های سردار شهید لک زایی بود.

در آغاز مراسم، سلیم کدخدا، معاون عمرانی فرماندار نیک شهر مقدم مهمانان و حاضران در مراسم یادواره شهدا را خیر مقدم گفت و یادآور شد: امنیت حاکم در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان نیکشهر حاصل خون تمام شهدای این استان به ویژه شهدای وحدت است.

سلیم کدخدا افزود: شهادت عزیزان در حادثه تروریستی پیشین نه تنها خدشه‎ای بر وحدت و اخوت برادران سنی و شیعه وارد نکرد بلکه باعث شد تا اتحاد و انسجام بین اقوام مختلف بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید حبیب لک زایی در زمینه وحدت آفرینی نگاه رهبر و نظام را دنبال می‎کرد افزود: همگان باید تلاش کنند تا موانع وحدت و همدلی را از میان برداریم، زیرا توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور فقط از طریق همدلی و همیاری همه اقشار جامعه و اعتماد متقابل میان مردم و مسوولان امکان پذیر خواهد بود.

وی بیان کرد: وحدت بین شیعه و سنی شعار اصلی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است و ما هرگز سخنی از این بزرگوار علیه مذاهب مختلف نشنیده ایم و این نشانگر اهمیت وحدت است.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید