جدیدترین مطالب

امام جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان گفت: راهبندان، خونريزي و كشتار افراد بي‌گناه در مرام و عقيده اهل سنت و علماي اين مذهب جايي ندارد.

مولوي "عبدالحميد اسماعيل‌زهي" در خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته مسجد مكي اهل سنت زاهدان افزود: ساحت طلاب و علماي اهل سنت از جنايتهاي برخي گروه‌هاي تروريست و آدم‌كش پاك است و اين گروه‌ها هيچ جايگاهي بين علماي اهل سنت و مردم ندارند.

وي ادامه داد: حضور فردي خلافكار در جماعت تبليغي به معناي حمايت اهل سنت از جنايتكاران نيست.

خطيب جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: بسياري از افراد معتاد و چاقوكش با حضور در جماعت تبليغي اصلاح شدند و از گمراهي نجات يافتند اما برخي از افراد هم هستند كه هدايت الهي شامل حال آنان نمي‌شود.

وي با اشاره به تلاش برخي گروه‌هاي تروريستي در مرتبط نشان دادن خود با علماي اهل سنت افزود: من به صراحت مي‌گويم بين اهل سنت و آن افرادي كه از كشور فرار كرده‌اند و خود را طالب و ملا مي‌نامند و دست به كشتار و ريختن خون مردم مي‌زنند هيچ ارتباطي نيست.

وي تاكيد كرد: اين افراد و گروه‌ها بايد بدانند كه علماي اهل سنت و جماعت تبليغي هيچگاه خونريزي نكرده و اگر كسي به آنان هم تعرض كند جواب آن را با نيكي و خوشرفتاري مي‌دهند.

مولوي عبدالحميد گفت: وحدت و برادري شيعه و سني همواره شعار و هدف علماي اهل سنت و طلاب مدارس ديني بوده و مولوي‌ها هميشه در برگزاري نشستهاي وحدت پيشقدم بوده‌اند.

وي افزود: "معتقديم شيعه و سني هر دو مسلمان هستند و خون آنها حرمت دارد و هر كس كه خلاف اين اعتقاد داشته باشد، از ما نيست."
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به حادثه تروريستي هفته گذشته اين شهر گفت: در اين حادثه علاوه بر برادران شيعه، دو نفر از اهل سنت هم در جمع مجروحان قرار دارند.

وي ادامه داد: ما اين حادثه تروريستي را به شدت محكوم مي‌كنيم و براي شهداي اين حادثه تلخ آرزوي علو درجات داريم.

اين روحاني اهل سنت تاكيد كرد: شيعه و سني و عموم مسلمانان سيستان و بلوچستان و خارج استان از اين حادثه تروريستي ناراحتند و خواستار مجازات عاملان آن هستند.

مولوي عبدالحميد افزود: ظلم از سوي هر گروهي كه باشد محكوم است و مورد حمايت هيچ فرد مسلماني نيست.

او تاكيد كرد: همه ما بايد در حفظ امنيت سيستان و بلوچستان و برادري و وحدت شيعه و سني تلاش كنيم و مسير ما طريق اتحاد و امنيت استان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید