جدیدترین مطالب

tasooki90.jpgوی با بیان این‌که وحدت مسلمانان همواره سبب ترس دشمنان و ایجاد فتنه‌های مختلف در این زمینه شده است، ابراز داشت: وحدت سبب می‌شود دین مطلق خداوند متعال که خواهان زندگی مسالمت‌آمیز همه مسلمانان در کنار یکدیگر است، جاری و ساری شود و ظرفیت‌های اسلام ناب محمدی به ثمر بنشیند که دشمنان این امر را برنمی‌تابند و مدام در صدد ضربه زدن به آن هستند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همسر شهید حجت‌الاسلام پیغان از مسؤولان خواست تا با اعزام روحانیانی قوی از لحاظ اعتقادی و علمی به مرزهای کشور در ایجاد وحدت و همدلی بین مذاهب تلاش کنند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همسر شهید حجت‌الاسلام نعمت‌الله پیغان از شهدای حادثه تاسوکی در مراسم یادبود شهدای روحانی وحدت اسلامی که امروز 16 اسفندماه‌ در قم برگزار شد با تقدیر و تشکر از برگزاری این مراسم گفت: حادثه تاسوکی اولین و آخرین حادثه تروریستی نیست و این امر اهمیت توجه به بحث وحدت و عدم ایجاد اختلاف در بین اهل سنت و شیعه و قرار گرفتن هر دو در لوای پرچم اسلام را دوچندان کرده است.
 
وی با بیان این‌که وحدت مسلمانان همواره سبب ترس دشمنان و ایجاد فتنه‌های مختلف در این زمینه شده است، ابراز داشت: وحدت سبب می‌شود دین مطلق خداوند متعال که خواهان زندگی مسالمت‌آمیز همه مسلمانان در کنار یکدیگر است، جاری و ساری شود و ظرفیت‌های اسلام ناب محمدی به ثمر بنشیند که دشمنان این امر را برنمی‌تابند و مدام در صدد ضربه زدن به آن هستند.
 
همسر شهید پیغان مطرح شدن اسلام در سطح جهان را ضربه مهلکی بر پیکر استکبار دانست و با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی جامعه اسلامی نسبت به امر وحدت، افزود: فتنه‌های مختلف نشان داده است که وقتی بحث وحدت را مطرح می‌کنیم باید قشر شیعه و سنی را نسبت به آن آگاهی دهیم تا این وحدت دچار خدشه نشود.
  
وی از فرزانگان حوزوی به عنوان فرماندهان مبارزه با جنگ نرم نام برد و با بیان این‌که برادران شیعه و سنی که در مرزهای کشور و در کنار هم زندگی می‌کنند، نیازمند پشتیبانی‌های علمی و آگاهی هستند، از مسؤولان خواست تا با اعزام روحانیانی قوی از لحاظ اعتقادی و علمی در راستای آگاه شدن مسلمانان از اعتقادات واقعی دین اسلام و ایجاد وحدت و همدلی در بین مذاهب تلاش کنند تا آسیب‌ها و نارسایی‌های موجود برطرف شده و نقاط اشتراک این دو مذهب بیشتر شود.
 
همسر شهید پیغان در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت و گفت: حجت‌الاسلام پیغان پیش از این‌که به شهادت برسند، در هر زمانی که بحث مهاجرت‌های تبلیغی پیش می‌آمد، با این‌که از لحاظ علمی و سطح آگاهی در سطح بالایی بودند و می‌توانستند برای امر تبلیغ به مناطق نزدیک بروند، اما همواره به مناطق دور دست زاهدان می‌رفتند و این فرض را بر خود یک دِین می‌دانستند.
 
وی همچنین با اشاره به به مقام والای شهدا، نسبت به گفته برخی که معتقدند مقام شهدای تاسوکی به اندازه مقام شهدای جنگ و صدر اسلام نیست، اعتراض کرد و ابراز داشت: شهدا از نظر درجه تفاوت ندارند، چه افرادی که در جنگ می‌کشند و کشته می‌شوند و خانواده‌ها آنها این آمادگی را از پیش کسب کرده‌اند و چه افرادی مانند شهدای تاسوکی که در مظلومیت کامل به شهادت می‌رسند و خانواده آنان آمادگی این پیشامد را ندارند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام نعمت‌الله پیغان از طلاب ممتاز حوزه علمیه قم در مقطع خارج فقه و اصول بود که همراه بیست و یک نفر از هموطنان در 25 اسفند ماه 1384 توسط گروهک تروریستی جندالشیطان به سرکردگی عبدلمالک ریگی در منطقه تاسوکی به شهادت رسید؛ این فاجعه هفت زخمی و هفت گروگان داشت، که بعدها یک گروگان هم به جمع شهدا پیوست و شش گروگان دیگر آزاد شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید