جدیدترین مطالب

با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، امام جمعه زاهدان و جمع کثیری از مردم شهرستان نیمروز، هفتمین یادواره شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی و شهید حبیب لک زایی برگزار شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از نیمروز، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در جمعه شب در مراسم هفتمین یادواره شهدای فاجعه تروریستی و گرامیداشت شهید «حبیب لک زایی» در جمع خانواده شهدا، علمای شیعه و سنی، فرماندار و مسئولان شهرستان نیمروز اظهار داشت: بنده امروز به عنوان یک خدمتگزار از همه شما مردم ولایت‌مدار و میهن‌دوست و مسئولان پر تلاش شهرستان نیمروز تقدیر و تشکر می‌کنم که این مراسم باشکوه را برگزار کردید تا یاد و خاطره شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی و شهید بزرگوار حبیب لک زایی را دوباره زنده کنیم.

n00003958-b.jpg
آیت‌الله محمدحسن اختری افزود: فرهنگ شهادت، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است و این فرهنگ در مکتب سرافراز اسلام، مقدس است.

وی ادامه داد: درود می‌فرستیم به روح شهید لک زایی که بنیانگذار برگزاری یادواره شهدای فاجعه تاسوکی بودند که هر ساله با اجتماع عظیمی از مردم این مراسم با شکوه برگزار می‌شود تا یاد شهدا و فرهنگ شهادت در بین ما زنده و جاودانه باقی بماند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان کرد: امروز وظیفه همه ما این است تا با برگزاری یادواره، یادمان‌ها، مراسم گرامیداشت شهدا و امثال این کارها، این فرهنگ را در جامعه زنده نگه داریم.

اختری تصریح کرد: خداوند در بهشت جاودانش دری به نام جهاد قرار داده است که مجاهدان در راهش و شهیدان روز قیامت از این درب می‌توانند عبور کنند و وارد بهشت شوند.

وی گفت: جایگاه شهدا در نزد خداوند متعال آنقدر با عظمت و با ارزش است که خداوند می‌فرماید «وقتی شهدا خود را در محضر خداوند می‌بینند، خوشحال می‌شوند».

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: شهدا مقام شهادت را درک کرده‌اند، مکتب اسلام، این گونه شهید پرورانده است و این گونه شاگردان خودش را تربیت کرده است.

اختری به شهدای مظلومی که در حوادث مختلفی به دست عوامل استعمار، استکبار و جنایتکار، مانند حادثه تاسوکی انسان‌هایی را به شهادت رسیده‌اند اشاره کرد و عنوان داشت: این انسان‌های بی‌گناه، گناهشان جه بود؟ ای کسانی که در این جنایت‌ها شریک هستید، ای کسانی که افراد ناآگاه را به انحراف می‌کشانید و آنها را برای به شهادت رسانیدن افراد دیگر، تجهیز و مسلح می‌کنید، در روز قیامت جواب خدا را چه خواهید داد؟

وی خاطرنشان کرد: همه علمای شیعه و سنی احادیث شریفه‌ای دارند که مورد توافق طریقین است که هر کسی که به وحدانیت خدا شهادت داد، مالش، ناموسش و جانش محترم است و کسی حق ندارد به آن‌ها تعرض کند، خدا برای خون یک انسان احترام قائل است و جایگاه کسی که خون انسان بی گناه را بریزد در جهنم قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان هم در ادامه این مراسم از حضور آیت‌الله اختری در این یادواره تقدیر و تشکر کرد.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی از سردار شهید «حبیب لک زایی» به عنوان پایه‌گذار یادواره شهدای تاسوکی و شهدای منطقه پشت‌آب یاد کرد و گفت: امیدوارم این سنت بسیار حسنه و نیک به همت مردم منطقه، مسئولان شهرستان و اخوان شهید بزرگوار در سال‌های آینده همچنان استمرار یابد.

محمد ناظری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زابل هم ضمن خیر مقدم، یاد و خاطره خادم‌الشهدا، سردار سرتیپ شهید «حاج حبیب لک زایی» را گرامیداشت.

گفتنی است، قرائت قرآن توسط قاریان ممتاز، خیرمقدم توسط اولین فرماندار شهرستان تازه تأسیس نیمروز، اجرای سرود توسط دانش‌آموزان شهرستان نیمروز، مداحی، اجرای نماهنگ حبیب دلها و قرائت شعر از جمله برنامه‌های هفتمین یادواره شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی و شهدای شهرستان نیمروز و گرامیداشت حبیب دل‌ها بود.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید