جدیدترین مطالب

با حضور استاندار و سایر مسئولان اجرایی سیستان و بلوچستان از کتاب «سیستان و بلوچستان در روزگار پهلوی» در زاهدان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در استانداری سیستان و بلوچستان از کتاب «سیستان و بلوچستان در روزگار پهلوی» تالیف قاسم سیاسر پژوهشگر استان سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: ملت ایران از همان ابتدای انقلاب، به منظور ساختن انقلاب و دستیابی به استقلال راه بزرگی را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام عباس دانشی افزود: روحانیت، مرجعیت و امام راحل با کسی دشمنی نداشتند چراکه آنها حریت، آزادی و استقلال را می‌خواستند و به تاریخ اسلام و عظمت مسلمانان می‌اندیشیدند.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی این آزادی و عظمت را بر نمی‌تابید و از همان ابتدا با ترفند و حیله و جنگ‌های داخلی و قومیتی، تحریم‌ها، کودتاها و ترور شخصیت‌ها مانع از به ثمر رسیدن انقلاب می‌شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: استکبار واقعه 7 تیر 1360 را در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد و در این اثنی بهترین شخصیت انقلاب شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش و از استان ما شهید طباطبایی و مالکی را به شهادت رساندند.

دانشی خاطرنشان کرد: با این ترورها دیدیم که هیچکدام از ترفندهای استکبار تاثیری در عزم و اراده مردم و انقلاب نگذاشت و انقلاب همچنان راه خود را با عزت و افتخار و سربلندی ادامه داد و از این ماجرا سربلند بیرون آمدیم.

این مسئول ابراز داشت: در واقعه 7 تیر ماه 1360 دو تن از شهیدان واقعه شهید طباطبایی و مالکی از استان سیستان و بلوچستان بودند.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان متذکر شد: از همه مردمی که امروز در این مراسم شرکت کردند تقدیر و تشکر می‌شود.

محمدمهدی عبدخدایی از مبارزین پیشتاز در نهضت اسلامی نیز در ادامه این مراسم به نحوه آشنایی‌اش با آیت‌الله شریفی و شهید طباطبایی پرداخت و گفت: شهید طباطبایی در مسجد بالاسر مشهد با طلبه‌های فردوسی هم‌خانه و هم اتاقی بود و آنها می‌گفتند که شهید طباطبایی مرتب نماز شب می‌خواند و به همراه شهید نواب صفوی با رژیم طاغوت به مبارزه می‌پرداخت.

وی به انتخابات 24 خردادماه اشاره کرد و افزود: همه دنیا دیدند که مردم ایران با مشارکت 72 درصدی پای صندوق‌های رای حاضر شدند و نمونه‌ای از دموکراسی آزاد را به همه ثابت کردند.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه ادامه داد: در امت اسلامی بین مذهب تشیع و تسنن در کلمه توحید، پیامبر و قرآن و مکه یکی هستیم و وحدت داریم لذا شیاطین و استکبار می‌خواهند بین این دو مذهب تفرقه بیندازند و با هر ترفندی این اتحاد و وحدت را از هم جدا کنند.

عبدخدایی بیان داشت: انقلاب اسلامی در ایران قوانین شریعت را پیاده می‌کند و حکومت مردم سالاری دینی که بهترین نوع حکومت و شریعت الهی است در ایران وجود دارد و سایر کشورها از این نوع حکومت الگوبرداری می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برخی می‌گفتند که این انتخابات مهندسی شده افزود: ما در انتخابات 24 خردادماه، آگاهانه تصمیم گرفتیم و انتخابات همان رای مردم بود و همه دیدند که انتخابات مهندسی نشده بود.

گفتنی است، کتاب «سیستان و بلوچستان در روزگار پهلوی» مجموع شانزده مقاله است که به قلم قاسم سیاسر در باب بررسی اوضاع اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی سیستان و بلوچستان در روزگار پهلوی نگاشته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید