جدیدترین مطالب

به گزارش بلوچ پرس، دکتر ˈمحمد باقر حسینیˈ سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رد مصوبه دولت از سوی مجلس مبنی بر تشکیل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان گفت: متأسفانه تا امروز از رد این مصوبه اطلاعی نداشتم در صورتی که اگر چنین بود بطور قطع رایزنی های لازم را انجام می دادم.

 

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس افزود: منطقه سیستان با بیش از پنج هزار سال قدمت و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری زمینه لازم برای استقرار اداره کل میراث فرهنگی را دارد.

 

وی ادامه داد: به اتفاق خانم دکتر عالی نماینده مردم سیستان در مجلس نامه ای نگاشته و فردا تقدیم رییس مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد و به جد پیگیری موضوع هستیم.

 

دکتر حلیمه عالی نماینده دیگر شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای بررسی مصوبه دولت مبنی بر تاسیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان به مرکزیت شهرستان زابل از نمایندگان کنونی سیستان دعوتی به عمل نیامد لذا از آن بی اطلاع بودیم.

 

وی افزود: البته مجلس این مصوبه را به دولت بازگردانده تا چنانچه راهکار قانونی داشت مجددا پس از بررسیهای لازم به مجلس ارائه شود به همین سبب امیدواریم در مرحله بعد مورد تصویب قرار گیرد.

 

گفتنی است رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به ریاست جمهوری مصوبه چندی پیش دولت مبنی بر تاسیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری سیستان به مرکزیت شهرستان زابل را مغایر قانون اعلام کرد.

گفتنی است دکتر لاریجانی در نامه ای به دکتر روحانی خواستار ملغی شدن این مصوبه شده است. متن نامه این نامه از این قرار است:

شماره33004هـ/ب    2/6/1392

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 261244/ت49037هـ مورخ 27/12/1391، موضوع: «ایجاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان به مرکزیت شهر زابل» ، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره(4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم(85) و یکصد و سـی و هشتم (138) قانون اسـاسی‌ جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و اده(10) آیین‌نامه اجرایی‌ آن، ‌مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر‌ قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در ‌قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­«1ـ نظر به اینکه به موجب بند «ی» ماده (29) قانون مدیریت خدمات کشوری ـمصوب 1386ـ «واحدهای سازمانی وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرائی در مراکز استان‌ها... حداکثر در سطح اداره کل ساماندهی می‌شوند...» و از این‌رو لازم است سطوح ادارات در تقسیمات کشوری مراعات شده و «اداره» در سطح شهرستان و «اداره کل» در سطح «استان» و در مرکز استان تشکیل شود، علیهذا، بند (1) مصوبه مبنی بر اجازه ایجاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان به مرکزیت شهر زابل، از حیث ایجاد واحد سازمانی «اداره کل» همتراز در محلی غیر از مرکز استان، مغایر قانون است. 2ـ بند (2) مصوبه، ناظر به سازماندهی واحد مذکور، مبنّیاً بر ایراد وارده به بند (1) تصویب‌نامه، مغایر قانون است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید