جدیدترین مطالب

وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علی ‌اوسط‌‌هاشمی را خودم برای استانداری سیستان و بلوچستان انتخاب کرده‌ام گفت: فرصت آزمون و خطا در سیستان و بلوچستان نداریم.

به گزارش از زاهدان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: علی‌ اوسط‌هاشمی از مدیران برجسته نظام است که از سربازی به سرداری رسیده‌ و در وزارت کشور تجربیات گران‌قدری دارد.

وی افزود: فرصت آزمون و خطا در سیستان و بلوچستان نداریم و ما وی را به دلیل تجربه بسیار خوبی که در کلان‌شهر تهران و منطقه کردستان دارد انتخاب کرده‌ایم که امیدواریم در این منطقه هم موفق باشد.

*استاندار سیستان و بلوچستان را خود انتخاب کردم

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: هاشمی را خود بنده به واسطه شناختی که از تجربیاتش داشتم انتخاب کرده‌ام.

وزیر کشور با بیان اینکه هاشمی باید چند نکته را که مد‌نظر رئیس‌جمهور است رعایت کند، ادامه داد: استاندار سیستان و بلوچستان باید مسیر اعتدال و تعامل با مردم را در پیش بگیرد و عدالت را سرلوحه کار خویش قرار دهد.

*تلاش برای سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: تمام انرژی خود را برای فعال‌سازی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه به کار ببندیم.

وزیر کشور با بیان اینکه سه استان را در قالب سه پروژه مستقل تعریف کردیم که سیستان و بلوچستان نیز جزو آنها‌ست، اذعان داشت: حتی یک مشاور برای پیگیری مسائل سیستان و بلوچستان در کنار استاندار قرار داده‌ایم.

*مجلس تضمین سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان دهد‌

رحمانی فضلی افزود: باید از مجلس تضمین سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان را بگیریم زیرا در این استان منابع بسیار داریم.

وی از مسئولان خواست‌ تجهیز منابع برای سرمایه‌گذاری کنترل مصرف و بهره‌وری استاندار سیستان و بلوچستان را یاری کنید.

*سیستان و بلوچستان مشکلی ندارد

وزیر کشور اذعان داشت: بیش از 90 درصد مردم سیستان و بلوچستان به دولت رای داده‌اند این نشان می‌دهد که مردم به منویات رهبری پایبند هستند، ما مشکلی با مردم در این منطقه نداریم زیرا آنها ثابت کرده‌اند یاریگر نظام در رسیدن به اهداف مدنظر هستند.‬

‫وی گفت: استاندار سیستان و بلوچستان باید مسیر اعتدال را پیش گیرد زیرا عقل، شرع و عرف اعتدال را می‌پذیرند و همچنین در انتخاب یارانش اعتدال را رعایت کند.

* استاندار تعامل با مردم را سرلوحه کارش قرار دهد

رحمانی‌فضلی ادامه داد: تعامل با مردم نیز از دیگر نکاتی است که استاندار باید سرلوحه کارش قرار دهد زیرا مردم ولی نعمتان ما هستند.

وزیر کشور تصریح کرد: عدالت و پاک‌دستی نیز از دیگر نکاتی است که استاندار جدید سیستان و بلوچستان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.‬

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نگاه امنیتی به سیستان و بلوچستان تغییر کرده و از منظر اقتصادی به این استان توجه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان، اظهار داشت: دولت با ایجاد ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری زمینه توسعه سیستان و بلوچستان را فراهم کند.

امام جمعه زاهدان گفت: استاندار جدید سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بومی استفاده کرده و مدیریت اتوبوسی نداشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استاندار جدید از ظرفیت نمایندگان استان برای پیشبرد امور استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان داشت: ظرفیت‌های عظیم در سیستان بلوچستان وجود دارد که بواسطه آن این منطقه می‌تواند دروازه اقتصاد کشور باشد.

این مسئول گفت: سیستان و بلوچستان تامین کننده بحث عظیمی از نیازمندی‌های پروتئینی کشور است که از آن به عنوان هند کوچک یاد می‌شود.

سلیمانی در پایان متذکر شد: باید نگاه امنیتی به سیستان و بلوچستان به نگاه اقتصادی تغییر کند.

 نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه اقتصادی و اجتماعی اولویت استاندار جدید باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسینعلی شهریاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید سیستان و بلوچستان با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان اظهار داشت: باید توسعه اقتصادی، سازندگی، وفاق و وحدت اولویت کاری استاندار جدید سیستان و بلوچستان باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم سیستان و بلوچستان تحمل دعوای سیاسی و امنیتی را ندارند.

وی افزود: امروز مشکل اصلی مردم منطقه فقر و بیکاری است، زیرا تعداد زیادی از جوانان به دلیل فقر و مشکلات مالی در زندان به سر می‌برند که این شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

این مسئول ادامه داد: زیرساخت‌های توسعه در سیستان و بلوچستان در دولت نهم و دهم فراهم شده، اما به دلیل تحریم‌ها جلوی آنها گرفته شده بود که باید احیاء آنها مد نظر قرار گیرد.

شهریاری با اشاره به احداث راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ مشهد‌ اذعان داشت: این طرح مصوب شده اما هنوز اجرایی نشده است که می‌طلبد استاندار جدید این موضوع را نیز پیگیری و در اولویت قرار دهد.

 استاندار جدید سیستان و بلوچستان گفت: به سیستان و بلوچستان به عنوان محروم نمی‌اندیشم و برنامه دارم نگاه مردم را نسبت به ‌این منطقه ‌تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط هاشمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان با حضور وزیر کشور اظهار داشت: به سیستان و بلوچستان به عنوان محروم نمی‌اندیشم، قرار نیست همیشه بگوییم استان سیستان و بلوچستان محروم است و بارها بر این محرومیت اسرار بورزیم.

استاندار جدید سیستان و بلوچستان افزود: باید زمانی هم به تغییر بیندیشیم و در گام نخست نگاه خود را به منطقه تغییر دهیم.

این مسئول بیان کرد: با دانش و پول باید بذر کاشت و امنیت درو کرد.

وی ادامه داد: باید عرق و ماندگاری در منطقه درو کرد، همه چیز سرمایه‌گذاری نیست.

هاشمی گفت: دولت تدبیر و امید توانست کشور را از تهدید جدی دور کرده و جهان را تسلیم اراده ملت ایران کند.

وی اضافه کرد: ما نیز باید با استفاده از همین تدبیر برای تغییر در سیستان و بلوچستان استفاده کنیم.

هاشمی با بیان اینکه میزان رای مردم رویکرد برنامه‌های بنده در این استان است، افزود: سیستان و بلوچستان بیشترین رای را به دولت تدبیر و امید داده است که تلاش می‌کنیم پاسخ اعتماد مردم را کار و تلاش و توسعه بدهیم.

 استاندار سابق سیستان و بلوچستان با درخواست حلالیت از مردم این استان گفت: کمبود بودجه ‌و ا‌عتبار مهمترین چالش ‌سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان بعدازظهر امروز با حضور وزیر کشور، نمایندگان استان در مجلس، مدیران و فرمانداران استان و جمعی از بزرگان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حاتم نارویی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با درخواست حلالیت از مردم این استان گفت: مردم استان اگر در طول مدت مسئولیت کوتاهی در انجام امور کرده‌ام من را حلال کنند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدمات انجام شده در طول دوران مسئولیتش، اتمام تصفیه‌خانه سیستان، تحویل هزار و 200 واحد مسکن مهر افتتاح کوله سنگی، افتتاح دو سد کاشکید علیا و سرایدان، افتتاح پل بزرگ پیشین، افتتاح بناد نخبگان در استان را از مهمترین کارهایی ‌دانست ‌که تاکنون در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

استاندار سابق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان، راه اندازی خط راه آهن زاهدان چابهار مشهد، اجرای تکمیلی بر‌نامه گازرسانی به استان، اجرایی کردن مصوبات دولت از مهمترین برنامه‌های پیش روی استان است.

در پایان این مراسم از طرف ارگان‌های مختلف از خدمات حاتم نارویی در طول دوران مسئولیتش با اهدای لوح تقدیر قدر‌دانی شد‌.

 وزیر کشور به همراه اوسط‌هاشمی در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان در گلزار شهدای شهرستان زاهدان حضور یافتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی به اتفاق هیئت همراه لحظاتی پیش با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با نثار گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

رحمانی‌فضلی با هدف شرکت در مراسم تودیع و معارفه استانداران جدید و قدیم سیستان و بلوچستان به سفر کرده است.

با تصویب هیئت دولت، علی اوسط‌هاشمی سکاندار استانداری سیستان و بلوچستان شد.‬

هاشمی پیش از این سرپرست فرمانداری گیلانغرب، مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال بختیاری، مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، معاون سیاسی استاندار کردستان و فرماندار تهران در دولت دوم اصلاحات بوده است.‬

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتدال، غیرجناحی بودن، شایسته‌سالاری، دوری از ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم و پیگیری احداث خط آهن چابهار ـ مشهد از مهم‌ترین خواسته‌های رئیس جمهور از بنده برای پیشبرد استان به سمت توسعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط هاشمی امشب در دیدار با اعضای ستاد روحانی در سالن خاتم استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بر این باور هستیم که هر نماینده دولت از سطح دهیاری تا استانداری باید به فکر دولت اعتقاد و باور داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این به این معنا نیست که از سرمایه این کشور استفاده نکنیم و بین مردم فاصله بیندازیم، بلکه از کارگر تا استاندار کارشان ارزشمند است، ما مامور به دفاع از حق و حقوق انسانی هستیم.

وی ادامه داد: ایجاد تشکل‌های غیر دولتی و مردم نهاد از نخستین اولویت‌های بنده است و ممکن است نخستین ابلاغ من NGO باشد.

هاشمی اذعان داشت: تمام ارگان‌ها و ادارات باید مشارکت‌جو باشند و از تفکر و اندیشه‌های مردم در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

وی گفت: مردم باید پیش آهنگ توسعه بوده و از ایجاد اختلاف دوری کنند، ما باید احترام برای جایگاه‌های مردمی را نهادینه کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بنده از تمام توان و ارتباطاتی که با مسئولان دولت دارم برای توسعه این منطقه استفاده می‌کنم، از مردم خواست‌ طرح‌های اقتصادی خود را در کارگروه‌های استانداری مطرح کنند.

 وی افزود: باید از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت کرده و موانع را از سر راه آنها برداریم و آنها را برای سرمایه‌گذاری در منطقه دعوت کنیم.

هاشمی ادامه داد: اعتدال، غیرجناحی بودن، شایسته‌سالاری، دوری از ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم و پیگیری احداث خط آهن چابهار ـ مشهد از مهم‌ترین خواسته‌های رئیس جمهور از بنده برای پیشبرد استان به سمت توسعه ‌است.

وی در پایان از صدور مجوز استخدام یک هزار نیروی انسانی در نیروی انتظامی این استان خبر داد و گفت: به دنبال اجرایی شدن مجوز، مردم بیش از پیش در تامین امنیت منطقه سهیم خواهند شد.

 رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته سالاری در انتصابات دولتی مدنظر استاندار جدید سیستان و بلوچستان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سعید اربابی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان اظهار داشت: توسعه اقتصادی و وحدت و انسجام بین مردم استان باید مد نظر استاندار جدید سیستان و بلوچستان باشد، زیرا سبب ایجاد تحول در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح توسعه بندر چابهار، توجه ویژه به مناطق آزاد، فعال‌سازی مناطق ویژه اقتصادی، فعال‌سازی معادن این استان، پیگیری گازرسانی به منطقه، نجات صنایع استان مانند سیمان سیستان و کارخانه بافت بلوچ از جمله خواسته‌های مردم سیستان و بلوچستان از استاندار جدید است.

این مسئول ادامه داد: شایسته سالاری در مناصب دولتی، حذف مدیران ناکارآمد، نصیحت عاملان تفرقه و اختلاف و ارتقاء وحدت و انسجام در بین مردم از دیگر اولویت‌هایی است که استاندار جدید سیستان و بلوچستان باید مدنظر داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث توسعه اقتصادی باید توسعه ترانزیت و تجارت مدنظر قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید دیدگاه امنیتی صرف را از مرزهای منطقه برداریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید