جدیدترین مطالب

گندم پرس : جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان سیستانی با صدور بیانیه ای خطاب به رییس جمهور، خواستار تحقق طرح های مصوب سفر وی و معرفی سیستان به عنوان منطقه آزاد تجاری شدند.

بسم الله الرحمن الرحیم
حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
مردم منطقه سیستان به قناعت و صبوری شهره اند! این صبوری را از آموزههای دینی و نیز وضعیت طبیعی و جغرافیایی منطقه میراث بردهاند. اگر مرزداری و دفاع از آموزههای اعتقادی ولایی را از این مردم بگیریم دیگر چیزی باقی نمی ماند.یکی روح و جانشان را تلطیف میکند و دیگری جسمشان را. این دو البته از هم گسستنی نیست. امروزه اما در عین این که روحشان همچنان از حبّ اهل بیت علیهم السلام و عشق به ولایت سرشار است اما جسمشان رنجور است. رنجی که هم به سبب وضعیت طبیعی منطقه و خشک سالی های مداوم و هم کم توجهی برخی صاحبان توجه در طول حدود دو دهه، به وجود آمده و تنشان را نزار کرده است. حضور جناب عالی در مقام عالیترین مقام اجرایی کشور در منطقه سیستان نوید بخش این بود که با تدابیر اتخاذ شده از سوی صاحبان همت و مسؤولیت، امید، دوباره در این منطقه بارور شود.
گرچه این موضوع به سبب عدم توجه به خواست اساسی مردم منطقه در محاق رفت اما مردم منطقه همچنان منتظرند که بررسیها موجبات امید تازه بر این منطقه از میهن اسلامی بینجامد. شاید تدبیری اتخاذ شود تا مرهم موقتی باشد بر دردهای مردم صبور و قانع سیستان.
مردم منطقه سیستان با توکل بر خدا، بر این باورند که منطقه آزاد تجاری امروزه میتواند در کنار سایر برنامههای اتخاذ شده از جمله احیای هامون، راهیابی راه آهن، ورود گاز، آب رسانی لوله ای به مزارع کشاورزی، بهره گیری از انرژی های نوین و … به منطقه میتواند بخشی از مشکلاتشان را حل نماید و مانع مهاجرتشان به سایر مناطق کشور گردد.
ما جمعی از اعضای هیأت علمی و جامعه دانشگاهی به عنوان بخش کوچکی از فرزندان این مرز و بوم، ضمن تقدیر و تشکر از سفر جناب عالی و اعلام برخی برنامه های مؤثر برای رونق بخشی به منطقه به ویژه مسأله گازرسانی به منطقه سیستان، که جزو خواسته های اصلی مردم منطقه است، بر این باوریم اعلام منطقه سیستان به عنوان منطقه آزاد تجاری میتواند خرسندی و خشنودی مردم را فراهم آورد. از این رو امید میرود این خواست آنان نیز جامه عمل بپوشد و آنان اجرایی شدن هر چه سریعتر سایر طرحها و برنامه های مصوب برای زدودن فقر و تبعیض و محرومیت از چهره منطقه را شاهد باشند.
جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان سیستانی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید