جدیدترین مطالب

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پیامی تصریح کرد: آیت الله سلیمانی نیز در شب نوزدهم ماه رمضان و مصادف با شب ضربت خوردن مولایش، علی (ع) از خدا درخواست شهادت می‌کند و به این خواستۀ قلبی و دیرینۀ خود، و در راه پیروی از خط امامت و ولایت دست می یابد.
به گزارش خبرگزاری شبستان؛ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پیامی تصریح کرد: آیت الله سلیمانی نیز در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و مصادف با شب ضربت خوردن مولایش، علی -علیه السلام-، از خدا درخواست شهادت می‌کند و به این خواستۀ قلبی و دیرینۀ خود، و در راه پیروی از خط امامت و ولایت، دست می‌یابد.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون وَ مَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ؛ و چيزى را از آنان ناخوشايند نمى‌دانستند، جز اين که به خدا، آن مقتدر شکست‌ناپذير و ستوده، ايمان آورده بودند. (سورۀ مبارکۀ بروج، آیۀ ۸) امیر مؤمنان، علی -علیه السلام-، در پایان فرمانشان به مالک اشتر، برای خود و ایشان درخواست شهادت و سعادت می‌کنند و البته که هر دو به این فیض عظیم نائل می‌شوند.

آیت الله سلیمانی نیز در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و مصادف با شب ضربت خوردن مولایش، علی -علیه السلام-، از خدا درخواست شهادت می‌کند و به این خواستۀ قلبی و دیرینۀ خود، و در راه پیروی از خط امامت و ولایت، دست می‌یابد.

آری، چه سعادتی فراتر و فرازمندتر از شهادت و عروج از خاک تا افلاک و از فرش تا عرش، آن هم به دست یکی از شقی‌ترین افراد و متنفر از خوبی‌ها که جان انسان‌های نیکوکار و مردم‌دار را، فقط به جُرم خوب بودن، می‌ستاند و شقاوتی ابدی را برای خود رقم می‌زند. این شقاوت‌خصلتان، اگر در زمان و زمانۀ امام حسین -علیه السلام- نیز بودند، از جنگ با آن حضرت دریغ نمی‌کردند و ننگی ابدی را در وجود ناپاک و سیاهگون خود بر جای می‌گذاشتند.

تاریخ، هماره و پیوسته، در حال تکرار شدن و امتحان کردن است و این ما هستیم که باید به سنجش موضع و موقعیت خود پردازیم و بیندیشیم که در کدام سمت و سو قرار گرفته‌ و در کدام مسیر گام نهاده‌ایم: حق یا باطل؟ علی یا ابن ملجم؟ حسین یا شمر بن ذی‌الجوشن؟ آیت الله سلیمانی، عالم و عامل به آموزه‌های وحیانی و ولایی و عاشق و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت -علیهم السلام- و سرشار از قلبی سلیم و دلی رحیم بود.

شخص و شخصیت ایشان همواره در خدمت قشرهای گوناگون مردم عزیز و دغدغه‌مند مشکلات آنان و به ویژه خانواده‌های گرانمایۀ شهیدان و گرانپایۀ ایثارگران بود. بی‌شک که قاتل چنین انسانی بزرگ و بزرگوار، همیشه در آتش دوزخ خواهد بود و این حکم قرآن کریم است: و مَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا؛ و هر کس مؤمنى را از روى عمد بکشد، کیفر او دوزخ و براى هميشه در آن ماندگار خواهد بود و خداوند بر او خشم گرفته و وی را از رحمت خود دور کرده و براى او عذابى بزرگ آماده ساخته است. (سورۀ مبارکۀ نساء، آیۀ ۳۹)

شهادت این مفسر قرآن، شیفته و شیدای خاندان عصمت و طهارت -علیهم السلام-، همراه نظام، پیرو ولایت، عالم ربانی، مخلص، باتقوا، سالک، واصل، مردمی و فروتن را به محضر امام زمان، حضرت بقیة الله الاعظم -ارواحنا فداه-، مقام معظم رهبری -مد ظله العالی-، حوزه‌های علمیه، مردم شریف ایران، همۀ دوستان، علاقه‌مندان در استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان، اصفهان و به ویژه بیت مکرّم ایشان و همۀ بستگان محترمشان تسلیت عرض می‌کنیم. از خداوند رحمان و سبحان مسألت داریم که روح مطهر این شهید عالی‌مقام را در فردوس برین جای دهد و با انبیا و اولیا محشور و غریق رحمت واسعۀ خویش فرماید و به بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت کند.

نجف لک زایی

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید