جدیدترین مطالب

shahid_tavakkoli.gifبزرگداشت چهلمين روز شهادت حجت‌الاسلام مهدی توكلي شب گذشته در حسينه شهداي قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، مراسم بزرگداشت چهلمين روز شهادت حجت‌الاسلام مهدي توكلي، روحاني ترور شده در شهرستان خاش، روز گذشته، نهم آبان‌ماه، با حضور آيات شبيري زنجاني، علوي گرگاني، حجج اسلام شهرستانی (نماینده آیت الله العظمی سیستانی)، سيد احمد خاتمي (نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه تهران)، سید حسن ربانی (رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)، مرتضی جوادی آملی (به نمایندگی از حضرت آیت الله جوادی آملی)، ایرانی (رییس سازمان تبلیغات اسلامی قم)، جواد محدثی، نمايندگان بيوت برخي از مراجع و جمعي از اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب، فضلا، دانشجویان و مردم مؤمن و با سخنراني حجت‌الاسلام نظري منفرد، از اساتيد حوزه علميه، در حسينيه شهداي قم برگزار شد.

اسلام دين رحمت و پيامبر اسلام پيامبر رحمت است

حجت الاسلام نظري منفرد در اين مراسم با اشاره به آياتي از قرآن كريم گفت: اسلام دين رحمت است و پيامبر اسلام هم پيامبر رحمت؛ زيرا وجود مشكلات مسلمانان براي پيامبراكرم(ص) سخت و سنگين است و كتاب خداوند هم كتاب رحمت است؛ چراكه اين كتاب با نام خداوند بخشنده مهربان آغاز شده است.
وي افزود: پيامبر(ص) خطاب به مسلمانان فرمود كه نسبت به يكديگر مهربان باشيد و از تفرقه و اختلاف و ريختن خون همديگر بپرهيزيد كه اگر كسي بي‌جهت خون كسي را بريزد، به جهنم مي‌رود و اين در حالي است كه عده‌اي از دشمنان در حال تفرقه‌افكني ميان مسلمانان هستند.
وي با اظهار تأسف از اين‌كه امروز شيعيان را به جرم تشيع و پيروي از خاندان پيامبر و به جرم دلسوزي براي اسلام و مسلمين در شب شهادت حضرت امير(ع) به رگبار گلوله مي‌بندند و آن‌ها را به شهادت می‌رسانند، به نقل از يكي از مراجع تقليد خاطرنشان كرد: مسلمانان شيعه و سني پيش از اين در كنار هم با آرامش زندگي مي‌كردند، اما وهابيت آمده تا اين آرامش را از بين ببرد و تا وهابيان هستند، امت اسلامي روي آرامش را نخواهد ديد.
اين استاد حوزه علميه قم با اشاره به عملكرد بد وهابيان گفت:‌ آنان با سوء استفاده از همين اختلافات است كه اين چنين ناجوانمردانه افرادي مثل شهيد توكلي را به شهادت مي‌رسانند و در ماه رمضان و در شب قدر اين‌گونه يك سرباز امام زمان(عج) را در حال تبليغ دين خدا پرپر مي‌كنند.
وي در ادامه افزود: ما با اهل سنت نظرات مشترك زيادي داريم، البته ديدگاه‌هاي مخالف هم وجود دارد، ولي بهتر است كه روي مشركاتي كه خداوند و پيامبر(ص) فرموده‌اند، تأكيد كنيم و از اين طريق بسياري از اين مشكلات را برطرف كنيم.
اين سخنران همچنين دين اسلام را تنها ديني دانست كه پايه‌ها و فروع آن از استحكام خاصي برخوردار است و تأكيد كرد: بايد براي محكم ماندن اين پايه‌ها و فروعات آن سعي و تلاش كنيم.
حجت الاسلام نظري منفرد در پايان گفت: اميدواريم كه مسؤولان كساني را كه مخلّ امنيت جامعه‌اند، با جديت تعقيب و مجازات كنند تا ديگر شاهد وقايعي از اين دست نباشيم.

maraseme_shahid_tavakkoli.jpgناامنی همچنان وجود دارد ، امنیت برقرار شود:

بیانیه طلاب سیستان و بلوچستان در آستانه چهلمین روز شهادت شهید قدر و محراب

خوشا به سعادتش! چه افتخارى بالاتر از اينكه در خانه‌ى خدا و در حال تلاوت قرآن و در محراب عبادت در شبی مبارك ـ كه همه مؤمنين آرزوى درك آن را دارند ـ به لقای پرودگارش نائل آيد و در ماه مهمانى خدا، مهمان مولا و مقتدايش اميرالمؤمنين«عليه‌السلام» گردد. چه افتخارى بالاتر از اينكه به جرم پيروى از ولايت امام على و اهل بيت عصمت و طهارت«عليهم‌السلام»، در خونش غوطه‌ور گشته و ملقّب به «شهيد قدر و محراب» استان شود. آرى، خوشا به سعادتش! او مصداق روشنى از اين آيه‌ى شريفه است كه: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً».
بر كسى پوشيده نيست كه همه‌ى فرق اسلامى از چنين اعمال ننگينى تبرّى جسته‌ و از چنين پست‌فطرتانى متنفّرند و بدون ترديد، ضاربين سفّاك اين روحانىِ پاك باخته و مهاجر فى سبيل الله، نه تنها مسلمان نيستند بلكه بويى از انسانيت هم نبرده‌اند.

جنايت‌پيشه‌گانِ تروريست، همان جيره‌خواران سر سپرده‌ى دشمنان اسلام و مسلمين‌اند كه با هدف سلطه‌ى كامل بر جهان اسلام در عراق، افغانستان، فلسطين، لبنان و هر نقطه‌اى كه فرياد عدالت‌خواهى بشنوند، براى ايجاد تفرقه‌ى امت اسلامى دست به فجيع‌ترين جنايات زده و مى‌زنند. كوردلان كج فهم و تكفيرىِ وهابى هم ـ كه مصداق بارز خوارجِ زمانند ـ بدانند نه فتاواى تكفير و مشرك دانستن شيعيان و نه حكم به تخريب اماكن متبركه و بارگاه نورانى ائمه هدى«عليهم‌السلام» و نه فتوا به پشتيبانى از رژيم صهيونيستى عليه حزب الله قهرمان لبنان، و نه به شهادت‌رساندن جوانان مؤمن پاك‌باخته‌اى چون مهدى توکلی عزيز، هيچ كمكى به سيرِ زوال و انحطاط روزافزون آنان نمى‌كند. «وَمَكَروا وَمَكَرَ اللهُ وَاللهُ خَيْرُ الْماكِرِين».

در آستانه‌ى چهلمين روز شهادت اين فدايىِ ولايت، ضمن تبريك و تسليت مجدّد به امام زمان«ارواحنا له الفداء»، رهبر معظم انقلاب«دام‌ظله‌العالى»، ملت شريف ايران، سلسله‌ى جليله‌ى روحانيت، خانواده‌ى محترم شهيد و مردم غيور استان سيستان و بلوچستان، چند نكته را متذكر مى‌شويم:
1. به رغم گذشت دو سال از جنايت تروريستى تاسوكى و ناامنى‌هاى گسترده در استان سیستان و بلوچستان، هر چند كارهاى خوبى در مقابله با اين حركات موذيانه انجام شده اما متأسفانه هنوز مردم استان از امنيت كامل برخوردار نيستند و برخورد قاطع و همه‌جانبه‌اى با عوامل اصلى و حاميان آنان صورت نگرفته است و عوامل جنايت اخير هم هنوز معرفى نشده و به سزاى جناياتشان نرسيده‌اند.
2. هرچند وابستگى تروريستهاى جنايت‌پيشه به استكبار بر كسى پوشيده نيست، اما ضعف مديريتِ كلان فرهنگى در استان و وجود برخى سخنان و حركات فتنه‌انگيز در سايتها و تريبونهاى رسمى را هم كه بهانه به دست نابخردان مى‌دهد، نبايد ناديده گرفت. بر مسئولان عالى‌رتبه نظام مقدّس اسلامى است که با برنامه¬ریزی منسجمی موجبات بسط و تعمیق فرهنگ و انديشه‌ى اسلامى در استان را فراهم آورند تا در كنار زدودنِ محروميت اقتصادى، محروميت فرهنگى هم از استان برچيده شود.
3. در آستانه‌ى انتخابات مجلس هشتم، شاهد حركتهاى تفرقه‌افكنانه‌ى برخى گروههاى سياست‌پيشه در داخل و خارج استان هستيم كه جز در هنگام كسب و خريد رأى، لحظه‌اى به فكر مردم نيستند. انتظار این است که مسئولان نظام جلوى اينگونه حركتها را كه با هدف دامن‌زدن به اختلافات قومى و مذهبى و بهره‌كشى سياسى انجام مى‌شود، گرفته و مردم محروم استان را كه گرفتار ناامنى هستند، درگير كشمكشهاى سياسى نكنند. بدون ترديد مردم شريف و زحمت‌كشِ استان، خود خادمان مخلص و دردآشنايشان را مى‌شناسند و نيازى به عَلَم كردن مهره‌هاى تفرقه افکن ندارند.
مجمع طلاب و فضلاى سيستان و بلوچستان مقيم قم
آبان 1386

گزارش تصویری خبرگزاری رسا از مراسم چهلم در قم (1)

گزارش تصویری خبرگزاری رسا از مراسم چهلم در قم (2)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید