جدیدترین مطالب

 اين شهيد بزرگوار هر وقت به اين استان مي‌آمد مي‌گفت، «هر کجا نياز است مرا بفرستيد» اما خفاشان جنايتکار، اين شهيد بزرگوار را در حالي که دختر معصومش در آغوشش بود، دخترش را جدا مي‌کنند و خنجر به حلقوم حق‌گويش مي‌زدند و حنجرش را پاره مي‌كنند.

_______________

يادواره شهداي طلبه و روحاني شهرستان زاهدان با حضور نماينده رهبري در استان سيستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان، مسئول نمايندگي ولي فقيه در منطقه مقاومت بسيج استان و رياست بنياد شهيد و امور ايثارگران، مسئول بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس، جانشين فرمانده منطقه مقاومت بسيج استان، فرماندار زاهدان، اساتيد حوزه و دانشگاه، خانواده fvoمعظم شهدا و امت شهيدپرور زاهدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين نوراللهي، مسئول نمايندگي ولي فقيه در منطقه مقاومت بسيج استان سيستان‌وبلوچستان در اين يادواره گفت: از حوزه علميه امام جعفر صادق(ع) زاهدان شهداي بسياري برخاسته‌اند و اين حوزه در زمان جنگ، مرکز پرورش شاگردان امام جعفر صادق(ع) بوده و حالا نيز هست.

وي ياد و خاطره شهداي روحاني را گرامي داشت و گفت: شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين پيغان در حالي به شهادت رسيده بود که حکم مأموريتش در جيب وي بوده و عازم تبليغ دين اسلام در اين منطقه بوده است. اين شهيد بزرگوار هر وقت به اين استان مي‌آمد مي‌گفت، «هر کجا نياز است مرا بفرستيد» اما خفاشان جنايتکار، اين شهيد بزرگوار را در حالي که دختر معصومش در آغوشش بود، دخترش را جدا مي‌کنند و خنجر به حلقوم حق‌گويش مي‌زدند و حنجرش را پاره مي‌كنند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در منطقه مقاومت بسيج استان سيستان‌و‌بلوچستان همچنين گفت: 29 سال است که انقلاب اسلامي، مديريت ولايت فقيه و روحانيت را تجربه کرده است و هر روز هم توطئه‌هاي دشمن بيشتر مي‌شود و از اين طرف عظمت اين مردم بيشتر مي‌شود.

وي دليل پيروي انقلاب را دو عامل «رهبري» و «مردم» برشمرد و اظهار داشت: تا اين دو در صحنه هستند هيچ خللي به اسلام و نظام به لطف الهي وارد نمي‌شود.

سرهنگ حبيب لک‌زايي ياد و خاطره تمام شهداي گرانقدر انقلاب را گرامي داشت و گفت: مسلماً شهدا انسان‌هايي بودند که در راه حفظ اسلام و انقلاب اسلامي و در جهت پيروزي انقلاب اسلامي گام برداشتند و کساني بودند که در اين راه، از جان و مالشان گذشتند تا درخت اسلام را آبياري نمايند.

جانشين فرمانده منطقه مقاومت بسيج سپس به بيان خاطره از شهداي جبهه و شهيد عباس دهباشي پرداخت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به دو شهيد روحاني فاجعه تاسوکي اشاره کرد و گفت: توسط اطلاعي که به من داده شد، سريع در محل فاجعه تاسوکي حاضر شدم و اشرار رفته بودند. ما با ماشين مقداري جلوتر رفتيم که متوجه شهدا شديم. 21 شهيد در قتلگاه تاسوکي افتاده بودند.

دو شهيد روحاني فاجعه تاسوکي هنگامي که آنان را از ماشين پيدا مي‌کنند، از رفتار زشت اشرار که در لباس مأمور بودند به آنها مشکوک مي‌شوند و به امر به معروف آنان مي‌پردازند و مي‌گويند، «شما که مأمور دولت هستيد چرا اين‌گونه رفتار مي‌کنيد؟» که اشرار به شهيد بزرگوار مي‌گويند، «ساکت مي‌شوي يا ساکتت کنيم؟» و شهيد پيغان ادامه مي‌دهد و اين بار گلوي اين شهيد بزرگوار را پاره مي‌کنند و اين اقدام آغاز درگيري و پايان بستن اين جاده مي‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين سليماني، نماينده ولي فقيه در استان سيستان‌وبلوچستان، با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي روحاني و طلبه با اشاره به اين مطلب که جنگ، وسيله‌اي براي شناخت مؤمن از غيرمؤمن است، گفت: جنگ در قالب جهاد، به عنوان يک عبادت بزرگ قلمداد مي‌شود.

وي همچنين افزود: جنگ اگر به معناي کشورگشايي و توسعه‌طلبي باشد، پديده‌اي شوم تلقي مي‌شود و اگر در مقام دفاع، حفظ تماميت ارضي و براي پاسداري از دستاوردهاي نظام و انقلاب اسلامي باشد، يک نعمت بزرگ بهش مار مي‌رود که در پي آن، استعدادها و اعتقادات شکوفا مي‌شود و ايمان، صيقل مي‌يابد.

امام جمعه زاهدان همچنين گفت: اين يادواره‌ها انتقال فداکاري‌ها و سرمايه‌هاي نظام است که به نسل نو و طلاب عزيز بايد منتقل گردد تا ديگر نسل نو از شهداي گرانقدر بي‌اطلاع نباشد.
وي در بخش پاياني سخنان خود نيز با بيان اين‌که انبياي الهي نيز دشمن داشته‌اند، به سخن شهيد بهشتي اشاره کرد که «هر که فکر داشته باشد دشمن دارد».

گفتني است، شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين نعمت‌الله پيغان، طلبه سطح خارج و طلبه شهيد مسلم لک‌زايي، طلبه پايه هشتم حوزه، در شامگاه 25 اسفند ماه در جاده زابل ـ زاهدان به شهادت رسيده‌اند.

منبع: تابناک

گزارش تصویری رسا از این مراسم

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید