جدیدترین مطالب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تاسوکی به نقل از روابط عمومی هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی ظهر امروز و طی مراسمی در این گلزار دومین یادواره شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی و خصوصاً دو شهید روحانی این فاجعه دانشجوی شهید حجه الاسلام و المسلمین نعمت الله پیغان و طلبه شهید مسلم لک زایی گرامی داشته شد.

در این یادواره که با شکوه گسترده و پرشور مردم همیشه در صحنه و شهید پرور منطقه سیستان و با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، خانواده معظم شهدای مظلوم حادثه تاسوکی، مسئولین استان و شهرستان، فرماندهان و نیروهای ارشد نظامی و انتظامی، سران طوایف و معتمدین و ریش سفیدان، رؤسای مراکز آموزش عالی استان، برگزار شد، حجه الاسلام و المسلمین سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زاهدان به سخنرانی پرداخت.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم تاسوکی از آنان به عنوان مظلوم ترین شهدای یاد کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: شهید نهمت الله پیغان، در حادثه تاسوکی بدین سبب که این شهید بزگوار افراد مسلحی که جاده را بسته بودند، را امر به معروف و نهی از منکر نموده، حنجر این شهید را بریده اند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان همچنین اظهار داشت: قرآن کریم مقام و شأن شهیدان را در مرتبه پیامبران و ائمه علیهم السلام بیان می کند و شفاعت آنان نیز مورد قبول حضرت حق واقع می شود.

وی به نامگذاری سال 86 از سوی مقام معظم رهبری به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی اشاره کرد و گفت: سخنان پاپ، کاریکاتورهای موهن، خشن دانستن مسلمانان و پیامبر رحمت، برخی از حوادث و مسئله های داخلی و ... از جمله پیش فرضه ها برای نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به حادثه تاسوکی گفت: مردم این منطقه شیعه و سنی با هم برادر هستند و این گونه اعمال و حوادث تروریستی در نظر  برادران سنی ما منفور است.

گفتنی است دانشجوی شهید حجه الاسلام و المسلمین نعمت الله پیغان طلبه سطح خارج حوزه علمیه قم و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده علوم و حدیث شهر ری بوده و طلبه شهید مسلم لک زایی در حال گذراندن پایه هشتم حوزه در شهرستان قم بوده است که در شامگاه بیست و پنجم اسفندماه سال 84 در جاده زابل – زاهدان (تاسوکی) به همراه بیست و یک مسافر عبوری دیگر در حالی که دستان و چشمان آنان را بسته بودند، به ضرب گلوله از پشت به شهادت رساندند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید