جدیدترین مطالب

هجدهمين سالروز شهادت امام جماعت مسجد علي بن ابيطالب (ع) زاهدان امشب در اين شهر برگزار مي شود.

مزاري فرزند شهيد حجت الاسلام شيخ علي مزاري، روحاني در گفت و گو با خبرنگار رسا در زاهدان گفت : همزمان با هجدهمين سالروز شهادت حجت الاسلام علي مزاري، امام جماعت مسجد علي بن ابيطالب (ع) زاهدان مراسمي در زاهدان برگزار مي شود.
وي افزود: در اين مراسم که بعد از نماز مغرب وعشا برگزار مي شود، سردار دکتر شباني از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده سابق نيروي انتظامي سيستان وبلوچستان به سخنراني مي پردازد.
گفتني است، شهيد مزاري خدمات اجتماعي زيادي را در سيستان وبلوچستان انجام داد به طوري که مقام معظم رهبري درباره اين شهيد فرمودند : خدمات اجتماعي شهيد مزاري بر همگان معلوم و خلوص و پاکدامني او در فعاليت ها و تلاشهاي صادقانه اش مشهود است.
حجت الاسلام شيخ علي مزاري در سال 1323 هجري شمسي ديده به جهان گشود، تحصيلات مقدماتي خود را در حوزه علميه بيرجند گذراند و براي ادامه تحصيل عازم مشهد مقدس شد و در محضر اساتيدي همچون آيت الله مشکيني ،آيت الله ميراني و آيت الله کفعمي خراساني دوره سطح را به پايان رساند .
وي در سال 1342 از سوي حضرت امام خميني (ره) جهت اخذ وجوهات شرعيه منصوب شد .
حجت الاسلام مزاري قبل از انقلاب همراه مرحوم آيت الله کفعمي خراساني در سيستان وبلوچستان نقش عمده اي بر عهده داشت و همچنين بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و با آغاز جنگ تحميلي نقش بسزايي در اعزام و سازماندهي نيرو به جبهه بر عهده داشت و حتي از امداد رساني به محرومان و يتيمان دست برنداشت .
شهيد مزاري علاوه بر آنکه امام جماعت مسجد علي بن ابيطالب (ع) بود، در کنار اين پايگاه مبارزاتي ، کانون فرهنگي و پايگاه مقاومت بسيج مسجد را اداره مي کرد.
وي توجه زيادي به جوانان داشت و به همين جهت مدارسي با عنوان چهارده معصوم (ع) تأسيس نمود که هم اکنون ميزبان خيل کثيري از دختران و پسران طالب علم و دانش مي باشد .
شهيد مزاري همچنين در ساخت وتأسيس مساجد بين راهي و ديگر مساجد سيستان وبلوچستان نقش عمده اي داشت.
اين روحاني خستگي ناپذيرسرانجام در شامگاه روز جمعه 18 خرداد ماه 1368 هنگامي که از اقامه نماز باز مي گشت در مقابل منزل و ديدگان همسر وفرزندانش به دست ايادي استکبار به فيض شهادت نائل آمد که در اين بين فرزند خردسالش عبدالرسول با اصابت گلوله به دستش مجروح شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید