جدیدترین مطالب

sharif_lakzaei_2.jpgشریف لک‌زایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا بیان داشت: کشور ما دارای منابع بالقوه زیادی است که باید از آنها به خوبی استفاده و روحیه تغافل و کم کاری کنار زده شود. وی گفت: به نظر می‌رسد شعار همت و کار مضاعف نتوانسته است دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در زمینه آبادانی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور برآورده کند از این رو طرح جهاد اقتصادی می تواند کارگشا باشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی گفت: باید با همت مضاعف از بن بست‌ها خلاص شویم تا به پیشرفت در عرصه‌های مختلف برسیم.

شریف لک‌زایی، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: کشور ما دارای منابع بالقوه زیادی است که باید از آنها به خوبی استفاده شود و روحیه تغافل و کم کاری کنار زده شود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در راستای تاکید بر همت و کار مضاعف، سال جاری را سال جهاد اقتصادی نام گذاری کردند تا یک جهش اقتصادی در مملکت ایجاد شود.

این محقق علوم انسانی بیان داشت: متاسفانه بر طبق آمار به دست آمده ساعات کار مطلوب در ایران پایین است و بهره مفید در حداقل است، باید همت مضاعف در جهت پیشرفت در کشور انجام شود.

وی گفت: به نظر می‌رسد شعار همت و کار مضاعف نتوانسته است دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در زمینه آبادانی کشور و بهبود وضعیت اقتصادی کلان کشور برآورده کند از این رو ایشان مفهوم جهاد را به معنای تلاش بی وقفه در این راستا عنوان داشتند.

این محقق علوم اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دشمن در عرصه اقتصاد موضع گیری کرده و تحریم های متفاوتی را علیه ایران به تصویب رسانده است، طرح جهاد اقتصادی در این میان بسیار کارگشا می تواند باشد.

وی گفت: باید با همت مضاعف از بن بست‌ها خلاص شویم تا پیشرفت در عرصه های گوناگون محقق شود.

وی با تاکید بر کار بیشتر در سال جهاد اقتصادی بیان داشت: باید مسؤولان عزم خود را جزم کنند تا برنامه‌های تصویب شده اجرایی گردد و سند چشم انداز بیست ساله عملیاتی شود.

لک زایی بیان داشت: جهاد دارای بعد معنوی است و این واژه در گفتمان اسلامی در شاخه هایی همچون جهاد با نفس، جهاد با دشمن و ... مطرح شده است.

وی اظهار داشت: در احادیث داریم فردی که در راه معیشت خانواده خود می کوشد و خود را به زحمت می‌اندازد یک جهادگر است و جایگاه ویژه ای نزد پروردگار دارد.

وی اظهار داشت: افراد تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در دولت و مجلس باید فکری کنند تا قوانین اجرایی شود و خواسته های معمولی و قانونی مردم جامه عمل بپوشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید