جدیدترین مطالب

sharifl.jpgشریف لک زایی، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا بیان داشت: حرکت‌های جدید در منطقه خاورمیانه نوید دهنده تشکیل یک خاورمیانه اسلامی است. وی گفت: اقدامات انقلابی و اعتراضی اخیر در این کشورها متأثر از انقلاب اسلامی ایران و اندیشه ناب امام خمینی است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی گفت: واقعیت این است که اقدامات انقلابی و اعتراضی اخیر در کشورهای منطقه متأثر از انقلاب اسلامی ایران و اندیشه ناب امام خمینی(ره) است که با تأخیری سی و دو ساله بروز کرده است.

دکتر شریف لک زایی، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: حرکت‌های جدید در منطقه خاورمیانه نوید دهنده تشکیل یک خاورمیانه اسلامی است.

وی گفت: واقعیت این است که اقدامات انقلابی و اعتراضی اخیر در این کشورها متأثر از انقلاب اسلامی ایران و اندیشه ناب امام خمینی(ره) است که با تأخیری سی و دو ساله بروز و ظهور یافته است.

وی اظهار داشت: باید این واقعیت تبیین شود که فضای اعتراضی جدید یک جو مردمی است و این به دلیل افزون شدن آگاهی های مردم از آموزه‌های دینی است.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: امروز مردم کشورهای اسلامی با احکام اسلامی آشناتر شده‌اند و تجربیات گرانسنگی را از ایستادگی ایران در مقابل استکبار به دست آورده اند.

وی با بیان اینکه امروز کرامت انسانی ملت های اسلامی قبول نمی کند که دین و هویت آنها ضعیف شمرده شود، ادامه داد: کشور مصر با این تمدن کهن سال ها آلت دست اسرائیل بود و عزت مردم در این کشور پایمال می شد.

این محقق علوم سیاسی گفت: با شکل گرفتن فضای‌های اعتراضی مردم، بن علی در تونس و مبارک در مصر کنار رفت و ان‌شاءالله در آینده ای نزدیک آل خلیفه و علی عبدالله صالح هم کنار زده خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه تحولات جدید بر اساس خواسته‌های مردمی شکل گرفت، گفت: حرکتهای جدید به نفع جمهوری اسلامی پیش خواهد رفت و مواضع ایران را تقویت خواهد کرد.

این محقق علوم سیاسی ادامه داد: تحولات اخیر هرگونه که خاتمه یابد باز هم به نفع ایران اسلامی و مردم منطقه است، زیرا ایران با کشورهای اسلامی دارای نظام های دموکراتیک تعامل بهتر و مؤثرتری می‌تواند داشته باشد تا نظام های وابسته به غرب و دیکتاتورهایی که سال ها است بر ملت خود سیطره دارند.

وی با اشاره به افتضاخ ادعای حقوق بشر از سوی کشورهای اروپایی بیان داشت: امروز مدعیان دروغین حقوق بشر آبروی خود را از دست رفته می‌بینند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید