جدیدترین مطالب

شریف لک زایی عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و انديشه سياسي در گفتگو با ایسنا گفت:‌ در زمينه معرفي و شناساندن چهره نوراني پيامبر اكرم (ص) و معارف اهل بيت (ع) كوتاهي زيادي بوده و كارهايي كه انجام گرفته قابل توجه نبوده است.
شريف لك‌زايي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه «اهانت به مقدسات ديني به ويژه ساحت مقدس رسول اكرم (ص) حادثه دردناك و اقدام بسيار زشتي است كه قلب همه مسلمانان را جريحه‌دار كرده است» افزود: اين اتفاق بايد تحليل شود كه پشت سر آن چه اهداف و انگيزه‌هايي نهفته است اما اصل حادثه كار بسيار ناشايستي است.

وي با اشاره به اين‌كه «جهان اسلام در زمينه معرفي معارف اهل بيت و پيامبر اكرم (ص) كوتاهي كرده و شايد هيچ كاري انجام نداده است» تصريح كرد: كارهايي كه در اين زمينه انجام گرفته قابل توجه نبوده يا از دل جامعه‌ مقصد بيرون نيامده كه بتواند تاثيرگذار باشد و چهره رسول اكرم (ص) و اهل بيت (ع) را روشن كند.

اين عضو انجمن مطالعات سياسي حوزه علميه قم خاطرنشان كرد:‌ آثار توليدي در قالب‌هاي مختلف به زبان فارسي درباره برخي ائمه (ع) بسيار فقير است و آثاري كه توليد شده نيز آنچنان قابل توجه نيستند.

لك‌زايي با تاكيد بر اين‌كه «كتاب‌ها و آثار توليد شده به زبان فارسي در مورد چهره تابناك رسول مهر و رحمت (ص) آنچنان قابل توجه و دندان‌گير نيست» افزود: در مورد آثار توليدشده به زبان‌هاي مختلف كه جمعيت زيادي را در دنيا تشكيل مي‌دهند نيز به تبع آن كاري صورت نگرفته است كه بتواند چهره نوراني اين بزرگواران را معرفي كرده باشد و ابعاد مختلف سيره و انديشه آنان را بيان كند.

وي تاكيد كرد: اين خلاء در جامعه اسلامي وجود دارد و نهادهايي كه در اين زمينه فعال هستند بايد پاسخگو باشند و حداقل با اين هجمه‌هايي كه صورت مي‌گيرد بتوانند خود را بازيابي كنند و با استفاده از بهترين ابزارهاي رسانه‌اي اين خلاء را جبران كنند.

اين عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و انديشه سياسي با اشاره به اين‌كه «اين هجمه فرصتي براي افراد و نهادهاي مسوول در اين زمينه است، كه براي معرفي آن بزرگواران از آن استفاده كنند» تصريح كرد: بايد به اين فكر كنيم كه اگر هجمه‌اي اتفاق مي‌افتد بايد منابعي داشته باشيم كه بتوانيم پاسخ آن را بدهيم و نگاه‌هاي تشنه‌اي كه وجود دارد را سيراب كرده و خلاء به وجود آمده را پر كنيم.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید