جدیدترین مطالب

دکتر شریف لک زایی، در گفتگو با خبرگزاری رسا با گلايه از مسؤولان حوزوي در كوتاهي صورت گرفته در اجرايي كردن مطالبات رهبري از حوزه علميه، گفت: بدنه حوزه علميه آماده فعاليت در بخش نظريه پردازي، شروع جنبش نرم افزاري، تشكيل كرسي هاي آزاد انديشي و ورود به عرصه توليد دانش متناسب با زمان است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شريف لك زايي عضو هيأت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا، با اشاره به روند كند اجرا شدن مطالبات رهبري در حوزه علميه، گفت: توجه ويژه حوزه به فلسفه اسلامي از تاكيدات رهبر معظم انقلاب است و حوزه علميه كه خاستگاه اين فلسفه است نبايد در اين زمينه كوتاهي كند.
 
وي افزود: بايد فلسفه اسلامي در مهندسي حل مشكلات جامعه نقش آفرين باشد، همچنين بايد به ابعاد سياسي اجتماعي فلسفه اسلامي در حوزه علميه  توجه لازم صورت گيرد.
لك زايي اضافه كرد: شروع جنبش نرم افزاري و ايجاد كرسي هاي آزاد انديشي در حوزه علميه از مطالبات رهبري از حوزويان است و بايد در اين خصوص توجه ويژه اي صورت گيرد.
وي با تاكيد بر اين كه كارگزاران فعلي حوزه نمي توانند به سمت و سوي تحول حركت و بدنه حوزه را جهت دهي كنند، اظهار كرد: بدنه حوزه علميه آماده فعاليت در بخش نظريه پردازي، شروع جنبش نرم افزاري، تشكيل كرسي هاي آزاد انديشي و ورود به عرصه توليد دانش متناسب با زمان است.
اين عضو هيأت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با بيان اين كه ارائه ايده هاي هم فكر از سوي كارگزاران به معني تحول نيست، خاطر نشان كرد: قوانين و ساختارهاي موجود حوزه علميه بايد متحول و متناسب با شرايط روز به بدنه حوزه تزريق شود.
وي در بخشي از سخنان خود تاكيد كرد: لازمه تحول اين است كه تعدادي از مديران نالايق تعويض شوند تا روند امور به دست دلسوزان حوزوي بيفتد.
لك زايي با اشاره به تعطيلي مركزي كه مسؤوليت جنبش نرم افزاري در حوزه را بر عهده داشت، افزود: از مسؤولان امر مي پرسم چرا بايد جنبش نرم افزاري در حوزه علميه به تعطيلي كشيده شود.
وي با اشاره به روند تشكيل رشته هاي تخصصي در حوزه علميه، اظهار داشت: نياز به رشته هاي كلامي، فلسفي، اصولي، فقهي و جامعه شناسي متناسب با نيازهاي روز از ضروريات حوزه امروز است.
اين عضو هيأت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي ادامه داد: تشكيل رشته هاي انديشه سياسي اسلام، فلسفه سياسي اسلام، فقه سياسي اسلام، كلام سياسي اسلام، تفسير سياسي قرآن، فقه خانواده، فقه ورزش، فقه رسانه و فقه قضا از جمله رشته هايي است كه بايد در حوزه تشكيل شود.
وي در پايان تاكيد كرد: تحول محتوايي در حوزه به همراه تعامل مناسب با دنيا و تأمين نيازهاي روز جامعه وظيفه اي است كه نمي شود از آن شانه خالي كرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید