جدیدترین مطالب

najaflakzaee2.jpgدکتر نجف لک زایی همچنین یادآور شد: البته این سخن بدان معنا نیست که حکمت متعالیه، آخرین حرف را زده و راه را بر هر گونه کوشش فلسفی دیگر در اندیشۀ اسلامی و شیعی، بسته است. بنابراین اگر راه دیگر و مکتب فلسفی بهتر از حکمت متعالیه ظهور کرد، ما بدون تعصب، آن را خواهیم پذیرفت. ولی فعلاً حکمت متعالیه تنها راه فلسفی ما برای تحلیل پدیده های مهمی چون انقلاب اسلامی است.

sharif3.jpgشریف لک زایی، دبیر نشست حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی، در این نشست گفت: مباحث و تئوری‏هایی که درباره انقلاب اسلامی مطرح شده تماماً غیر بومی است و تا کنون هیچ نظریه بومی برای تحلیل این پدیده مهم ذکر نشده و منابع درسی هم که برای درسی مثل ریشه‏های انقلاب اسلامی استفاده می‏شود، عمدتاً منابع غیر بومی است.

sharif-l.pngعضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در گفتگو با خبرگزاری شبستان گفت: انقلاب اسلامی محصول سفر چهارم عرفانی امام خمینی بود که با انفاس قدسیه خود جامعه را به سمت خدا هدایت کرد. وی تأکید کرد: تضمین آزادی و به ویژه آزادی اندیشه و بیان باید مانند عدالت دنبال شود؛ چرا که آزادی جزء مطالبات اصلی مردم، نخبگان، صاحب نظران و بزرگان نظام بوده و هست.

molasadra.gifحضرت امام و انقلاب اسلامی، عصارۀ اندیشۀ اسفار اربعه و مخصوصاً سفر چهارم است. امام خمینی، جهانی بنشسته در گوشه ای نبود که بنشیند و برای خود و ذهن خویش، رشته های فلسفی ببافد و آن گاه در مقابل آن بنشیند و دست ساختۀ ذهنی خویش را تماشا کند. بلکه او، خود به بازیگری می پردازد و یک بازیگر بسیار مؤثر در دورۀ معاصر و انقلاب اسلامی می شود.