جدیدترین مطالب
- کتاب"زمزمه های بی بی ماه بانو" رونمایی شد
- پاسخ مقتدرانه به یک چالش تمدنی
- درگذشت رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس، حاج یوسف کیخا
- قصه پرمجاهدت رسیدن به صندوق رأی
- شریف لک زایی بیان کرد: نگاه جامع و تمدنی امام موسی صدر به انقلاب اسلامی
- کتاب «انقلاب بیپایان: واکاوی پیشینه و افق تمدنی انقلاب اسلامی در پرتو بیانیۀ گام دوم» منتشر شد
- ارائه فصل آزادی از کتاب «سیاست بهشتی» توسط شریف لک زایی
- آزادی در ذات انقلاب اسلامی قرار دارد | گفتوگو مهمترین الزام آزادی است
- شریف لک زایی: جامعه اسلامی جز با حضور مردم ایجاد نمیشود
- با حضور ۱۲ متخصص اندیشمند؛ هماندیشی «مردم علیه پوپولیسم» برگزار میشود
- برگزاری چهارمین پنل تخصصی اختتامیه دومین همایش ملی «انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده»
- کرسی علمی- ترویجی حکمت سیاسی امام خمینی(ره) برگزار میشود
- شریف لک زایی تشریح کرد: چالشهای رژیم صهیونیستی برای تمدن اسلامی از نگاه امام موسی صدر
- شریف لکزایی: امام موسی صدر اسرائیل را نتیجه تمدن غرب دانستند
- شریف لک زایی: امام موسی صدر بدترین نوع استعمار را استعمار فرهنگی میداند
- روایت علیرضا صدرا از پروژه فکری داود فیرحی: فیرحی از دیدگاههایش درخصوص اقتدارگرایی عدول کرده بود
- کتاب «رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» نقد و بررسی شد
- برگزاری نشست علمی نقد و رونمایی کتاب «اخلاق سیاسی در اسلام»
- یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حبیب لک زایی در شهرستان نیمروز برگزار شد
- برگزاری هماندیشی علمی اولین سالگرد درگذشت مرحوم دکتر علیرضا صدرا
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 2296
براي انسان مدل پنجم، رسيدن به قدرت و ثروت «به هر قيمتي» مطرح نيست و يا نفس كشيدن در اين به دنيا با هر شرايطي مهم نيست، بلكه بر عكس، ارزش حكومت از منظر انسان مدل پنجم، از كفش كهنه و آب بيني بزغاله و استخوان خوك در دست جزامي كمتر است و نفس نكشيدن در اين دنيا رستگاري بزرگ؛ مگر به يك شرط! و آن شرط اين است كه كسب قدرت و ثروت و نفس كشيدن او در اين دنيا، در راستاي تقرب به وجودي متعالي يعني خداوند تبارك و تعالي و آباد نمودن آن دنياي ناديدني و رفع خطر بس عظيم و غير قابل توصيف باشد.
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 2228
اينكه فيلسوف به جهت پرسشگربودن نميتواند حكومت كند، سفسطهاي بيش نيست. مصداق بارز حكومت فيلسوف، حكومت حضرت امام خميني است؛ زيرا مباني حكومت فقيه كه امام به تبيين و تقرير آن اشاره داشتهاند، ريشه و مبناي فلسفي و كلامي دارد نه صرفاً فقهي.
فلسفه اسلامي به هيچ رو محكوم تيره بختي نيست. زيرا داراي نظام و ساختاري معقول، منطقي، واقع گرايانه، هستي شناسانه، معرفت شناسانه، جهان شناسانه، خداشناسانه، مبدأ و غايت شناسانه و انسان شناسانه است. از اينرو آينده فلسفه اسلامي در قالب حكمت نوصدرايي رقم ميخورد كه همه زواياي هستي را كاويده و مسائل معرفتي والاي فراواني را پيش روي بشر قرار ميدهد.
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 1623
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 1938
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 1652
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 2128
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 1715
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 1423
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 1606
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 1314
شايد بتوان گفت يکي از نکات مهم و برجسته انديشه صدرالمتألهين پيوند دادن ميان آزادي، آزادانديشي و امنيت است. آزادي و امنيت در نگاه وي به گونه اي تنگاتنگ با يکديگر رابطه دارند و در غيبت يکي از آنها نمي توان به پرسش هاي عصر توجه کرده و براي مشکلات جامعه علاج سنجي نمود. اين مطلب در تعبيرات صدرالمتألهين به خوبي بازتاب يافته است. بي شک، بايد بخش هاي مهم برخي از آثار صدرالمتألهين گزارش و تحليل شود تا روشن گردد که صدرالمتألهين در اجتماع حضور مؤثري داشته و نسبت به مسائل اجتماعي هم واکنش نشان داده و مي توان با توجه به مباني حکمت متعاليه و از موضع گيريهاي وي نيز به مباحث انديشه سياسي و فلسفه سياسي منتقل شد.
- توضیحات
- دسته: حکمت سیاسی متعالیه
- بازدید: 2266